България като цяло е слабо позната извън страните от Европейския съюз (ЕС) и нямаме последователен имидж в тези държави. Това показват резултатите от проучване, направено от Българската агенция за инвестиции (БАИ). Интервюирани са 3000 фирми извън страната – 750 от Северна Америка, 1500 от Европа, 750 от Азия, информира БГНЕС.
Проучването е направено в рамките на мащабен проект за популяризиране на предимствата за инвестиране в България на обща стойност 15,6 милиона лева, осъществяван с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика". Целта е да се подпомогне изграждането на положителен имидж на България като инвестиционна дестинация и да повиши познаваемостта на страната сред чуждите инвеститори.
"Тези резултати показват нуждата от рекламни кампании и медийни дейности", коментира изпълнителният директор на БАИ Борислав Стефанов. Според него през миналата година интересът е бил насочен към аутсорсинг на дейности, а тази година - към автомобилната промишленост.
Идентифицирани са 8 целеви сектора, в които България иска да привлече чуждестранни фирми – машиностроене, електроника и електротехника, химическа промишленост, хранително-вкусова промишленост, транспортна и логистична дейност, информационни технологии, аутсорсинг на бизнес процеси и медицински туризъм. На базата на информацията за тези сектори са отпечатани над 162 000 секторни брошури, които са преведени на 10 езика и предстои да бъдат разпространени, включително и по време и на поредицата конференции и кръгли маси извън България, на които ще бъде представена инвестиционната среда в нашата страна. Всяка от тях включва информация за България, примери за водещи компании и данни за съответната индустрия от важно значение за инвеститорите.