В България ще бъдат обособени девет туристически района. Това се посочва в концепция за туристическото райониране на страната ни, представено на международно туристическо изложение в Пампорово. Проектът е изготвен от проф. Васил Маринов от Софийския университет и е финансиран от Министерството на икономиката и енергетиката, като е осъществен съвместно с колектив от водещи български научни работници и преподаватели.
Районите са оформени със своя уникалност, специфика и водещи видове туризъм. Така на картата на районирането отново се появяват знакови за България райони като Розовота долина и Родопите.
„За мен е необяснимо как в предходните разработки е допуснат подобен пропуск“, заяви зам.-министър Ботев.
Очаква се още следващата седмица районирането да бъде публикуван за обществено обсъждане на сайта на ресорното министерство.
Зам.-министър Ботев запозна присъстващите на форума с изводите от срещата министрите на туризма в Париж в рамките на международното изложение „Топ Реза“.
По думите му топ факторите, които ще определят бъдещето на глобалния туризъм са три – това са летищата да се превърнат в средища за туристическа информация и услуги; да се изградят магистрали, които бързо да доставят потоците туристи до туристическите ареали и да се гарантира сигурността на туристите.
По време на форума представителите на туристическия бранш очертаха спешни мерки за развитие на сектора у нас. Според тях 43-тото Народно събрание трябва да включи в структурата си Комисия по туризъм с широки правомощия по отношение финансирането на националните реклама, маркетинг и промоции. Спешно да бъде приет Закон за изменение и допълнение на Закона за туризма. Подчертана бе и необходимостта да се реши статутът на планинските курорти.
Участниците във форума се обединиха и около създаването на отделно министерство на туризма в структурата на следващото правителство. Според представителите на бранша увеличението на търговските аташета, които отговарят за туризма в основните партниращи на България страни също ще допринесе за ръст на чуждестранните туристи като назначенията да се извършват на основата на публично-частното партньорство. Друго искане на бранша е и ускоряване на промотирането на България на вътрешния и на външните пазари.
На форума в Пампорово беше представен и анализ на Института по маркетинг, от който стана ясно, че въпреки лошия в климатично отношение сезон, туризмът ни се развива и от януари до август 2014 г. България е посетена от 5,391 млн. чужденци, което е с 6% повече спрямо същия период на 2013-а. Приходите от международен туризъм за периода януари-юли 2014 г. бележи ръст от 3,6% в сравнение със същия период на 2013 г. и възлиза на 1,719 млрд. евро.