Български електрически автомобил ще изминава 100 км за 2,9 лв.

03.08.2010 | 13:11
по статията работи:
Автомобилът ще се произвежда в Стара Загора. Освен това се очаква в края на 2011 г. в Ловеч да започне производство на китайски автомобили. Говори се и за електрическо такси, базирано на модела "Юнивърс"
Български електрически автомобил ще изминава 100 км за 2,9 лв.

Забелязват се първи знаци на оживление в автомобилопроизводството у нас. В Стара Загора се подготвя производството на електрически автомобили. Освен това в края на 2011 г. в Ловеч се очаква  да започне производство на китайски автомобили. Говори се и за електрическо такси, базирано на модела "Юнивърс".

Електрически автомобил, който изминава 100 километра срещу едва 2,9 лева, ще се произвежда след няколко месеца в Стара Загора. Проектът беше анонсиран през февруари при посещение на премиера Бойко Борисов в Лондон. Идеята е заводът да достигне капацитет от 15 хиляди бройки годишно при единична цена от приблизително 20 000 лева.

Инвеститорът - английската фирма Zero Carbon Technology ("Зиро карбън текнолоджи"), вече произведе 230 електромобила в Австрия. Те са бутиково изпълнение и струват около 10 000 паунда. Българските ще бъдат малко по-евтини, разкри представителят на английската фирма Еню Енев, цитиран от вестник "24 часа". Първоначалните планове на инвеститорите са да бъдат разкрити между 300 и 500 работни места.

Производството в Стара Загора може да стартира още в средата на октомври.

Предстои да бъдат внесени една или две линии за производство на електромобилите.

Засега името на модела им е само работно - наричат ги ZCV, което се чете като превозно средство с нулеви въглеродни емисии. Автомобилите ще бъдат в поне две разновидности: спортна и втори фамилен автомобил с 3 места, в момента се конструирала и друга разновидност на семейната кола.

Електромобилът е подходящ най-вече за шофиране в градски условия, защото е маневрен и лесно се паркира. Удобен е, разбира се, и за пътуване извън града. С едно зареждане колата изминава приблизително 300 километра.

В момента най-евтино излиза карането на природен газ. 100 км на метан се изминават срещу по-малко от 8 лева, по-икономичните дизелови версии дават около 14 лева разход.

В Стара Загора започна да се говори и за съпътстващ на новото производство бизнес - местен бизнесмен възнамерява да започне производство на колонки за зареждане на електромобили.

Същевременно стана ясно, че напусналият като генерален мениджър "Литекс мотърс" проф. Харалд Лешке започва нов проект с Техническия университет за електрическо такси, което също може да влезе в полезрението на инвеститори.

Припомняме ви, пред май 2007 г. беше представен прототипът на първия български автомобил - "Юнивърс", който е съвместно дело на учени и студенти от Техническия университет в София, "Мерцедес" и "Брабус", под ръководството на Лешке. Тогава стана ясно, че цената на превозното средство може да е около 8000 евро. То развива до 210 км/час и има мощност 90 конски сили. Моделът можеше да се произвежда от "Литекс моторс", но впоследствие той беше изместен от партньорството на компанията с китайската фирма Great Wall (прочетете по-долу). Именно на базата на "Юнивърс" Лешке планира да направи платформа за малък градски автомобил, който може да се използва както за такси, така и за куриерски услуги. Основната цел е батериите да издържат около 150 км градско шофиране.

В края на следващата година се очаква да слезе първата кола от завода в Ловеч. Съоръжението, което ще произвежда модели на китайската марка Great Wall (“Грейт Уол”), расте буквално с дни.

За края на тази година се очаква да бъдат вдигнати конструкциите. Ако всичко върви нормално, в началото на 2011 г. ще пристигнат 200 специалисти от Китай, Япония и Германия, за да монтират оборудването.

Производството ще бъде съвместно между китайската компания Great Wall и българската "Литекс моторс", мажоритарен дял в която държи собственикът на футболен клуб "Литекс" Гриша Ганчев. Споразуменията са на стойност близо 570 млн. евро. Първоначалната инвестиция в завода е 80 млн. евро, а на следващ етап вложението ще надхвърли 300 млн. евро. Очаква се да се произвеждат три модела автомобили - пикапи Wingle, джипове Hover и трети модел от клас MPV, общо по 50 000 броя годишно.

По информация на вестник "24 часа". Оригиналната статия може да прочетете тук.

 

Оцени статията:
3.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...