Удареният от световната финансова криза български строителен сектор се страхува, че много от проектите, финансирани със средства от европейските фондове, могат да останат замразени задълго. Причините се крият в идващите парламентарни избори и блокираните от ЕС финансови средства за България заради обвиненията в корупция, уточнява EUbusiness.
"Правителството трябва спешно да намери начин да освободи европейската финансова помощ, за да може големите инфраструктурни проекти да тръгнат възможно най-бързо", коментира Николай Михайлов, председател на транспортната дирекция на Камарата на строителите в България.
„Компаниите стават нервни. Кризата е оставила 75% от тях без работа и тези проекти са въпрос на оцеляване”, заяви Велико Желев, изпълнителен директор на Българска браншова камара „Пътища”.
И Михайлов, и Желев са песимистично настроени по отношение на старта на големи проекти до края на 2009 година. „Не забравяйте, че идват избори. Ако няма освобождаване на европейски средства и подписване на договори преди старта на предизборните кампании, всичко ще се отложи чак до започването на работа от следващото правителство. А след това идва зимата и строителният сектор ще е изправен пред големи проблеми”, каза Желев.
Отиващото си правителство на Сергей Станишев разчиташе на европейските пари, за да финансира големи проекти като магистрала „Тракия”. Лошо поддържани са две трети от републиканската пътна мрежа в страната (19 425 километра), като те имат нужда от реконструкция. България, която иска да стане голяма туристическа дестинация, има само 418 километра магистрали, а нито един от петте паневропейски коридора, които трябва да минават през страната, не е завършен.