Бъркотията в новите Facebook коментари

15.05.2013 | 11:05
по статията работи: Петя Бързилска
Този път социалната мрежа изобщо не е взела под внимание навиците на хората и нуждата им от разбираема комуникация
Бъркотията в новите Facebook коментари

Почти всички имаме профили във Facebook и на почти всекиго се случва да коментира под статус или снимка на приятел, познат, медия, компания, организация... Това е и една от хубавите черти на социалната мрежа – можеш лесно да проследиш какво мислят хората около теб по дадена тема.

С последните промени, които така популярният сайт на Марк Зукърбърг въведе, тази лекота на комуникацията като че ли малко се позагуби. Дори напротив, нещата са на път да станат съвсем объркани!

Първият видим ефект от промяната беше следният: можеш да отговаряш на някой от коментиралите преди теб, а не просто да се включиш в образувалата се дискусия, без да е ясно кой те е провокирал за това (освен ако в началото на коментара си не уточниш изрично към кого се обръщаш). Дотук добре – коментарите във Facebook все повече започнаха да приличат на отделни мини форуми.

След това обаче се откроява още един нови момент, който за много хора е откровено дразнещ и объркващ - коментарите сами с пренареждат, като на най-горни позиции отиват най-добрите от тях.

Интересното е, че подредбата зависи изцяло от всеки един потребител и  се основава на неговите контакти в социалната мрежа. Ето защо едни и същи коментари, гледани през различни профили, могат да са наредени по различен начин.

Ето какви фактори се взимат предвид за всеки коментар според обясненията на самия Facebook:

- Положителна обратна връзка  – генерираната положителна оценка за него въз основа на общия брой харесвания (или like-ове) и отговаряния, като тук се включват и тези действия от страна на собственика на конкретния профил;

- Връзки – взаимовръзките между участниците в дискусията също могат да изкачат даден коментар по-нагоре. Например, реплики между приятели може да се окажат видими на първо място;

- Отрицателна обратна връзка – генерираната отрицателна оценка въз основа на събрани докладвания за спам, включително и от страна на собственика на профила. Ако често сте били посочвани като спамър, също нямате шанс коментарът ви да е на предни позиции.

Защо Facebook реорганизира коментарите по този начин? Посоченият аргумент е: „най-активните и ангажирани участници в разговори сред тези, които ви четат, ще са най-видими; така посещаващите страницата ви ще виждат най-добрите дискусии“.

Проблемът е, че всъщност най-качествените коментари всъщност са тези, които са се превърнали в реален разговор, а не в изолирано оставяне на мнение под снимка, статия или статус! А  когато има получен разговор, разместването на неговата хронология и скриването на част от участниците е направо недопустимо. Особено ако целта е посетителите на профила да виждат „най-добрите дискусии“.

В крайна сметка ще видят една не много  смислена класация по популярност на приятелите или последователите  ви, докато дискусията ще се обърнала нагоре с главата.

Вижте следния пример, публикуван в списание Time от американски потребител, журналист и блогър.

129444

Подредбата на коментарите е според преценката на Facebook: 6:23; 6:25; 7:05; 6:55; 6:11; 6:08; 6:07; 9:52; 8:34 и т.н. Някои от думите се отнасят към изказаното преди това мнение, други нямат нищо общо, а, ако някой друг потребител гледа същия разговор, вижда нещата под друг ъгъл.

Прави впечатление и че, въпреки опцията да се отговаря с новия специален бутон, той не е на почит и хората просто следват старата логика при дискусиите.

Общо взето, или може да се предположи, че голяма част от потребителите на социалната мрежа не са много навътре  с логиката на реорганизацията и не предстои да я оценят по достойнство, или да заключим, че този път Facebook изобщо не е взел под внимание навиците на хората и нуждата им от разбираема комуникация. Като просто е приложил уж иновативната идея на някой свой иначе талантлив разработчик.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
5.00/2
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...