Първите 5 нови метанови соло автобуса за обществения транспорт на Бургас пристигнаха от Полша. Те са от марката “Соларис” и скоро ще бъдат доставени още 34. По този начин общият брой на возилата трябва да достигне 39.
Междувременно в морския град вече е доставен пълният брой от 28 съчленени дизелови автобуса от същата марка. Очаква се след преминаването на всички необходими технически прегледи и оформяне на документацията, през втората половина на февруари тези общо 67 чисто нови автобуса да бъдат пуснати в работен режим по улиците на града.
Модерният автопарк е придобит по проекта "Интегриран градски транспорт на Бургас", финансиран със средства на ЕС по ОП "Регионално развитие" 2007-2013 г. Общата стойност на проекта за интегриран градски транспорт е над 130 милиона лева и доставката на новите автобуси е една малка част от него.
Метановите соло автобуси са с двигатели "Ивеко", обясняват от пресцентъра на Община Бургас.
Предстои подобряване на инфраструктурата по целия маршрут на новата бърза автобусна линия, която ще минава през целия град от север на юг. Пътниците ще се придвижват от едната до другата крайна точка два пъти по-бързо от сега. Автобусите ще тръгват на всеки 3 минути, като джипиес система ще следи дали графикът се спазва. Те ще се движат в сегрегирани или в ленти със специален режим и другите видове превозни средства на пътя няма да ги бавят. Билетите ще станат електронни и ще имат различна цена, според това на колко дълго разстояние смяташ да пътуваш. Предвижда се дори въвеждането на такава услуга, с която чрез мобилния си телефон човек да може да се информира за движението на необходимия му автобус.
По проекта ще бъде изграден единен Център за управление на обществения транспорт, напълно ще бъде обновено автобусното депо на общинската фирма „Бургасбус” с дизел и метан станции, ще бъде построена модерна централна автобусна спирка, цялостно ще бъде реконструирана Автогара Юг, ще бъдат построени нова автогара в “Меден рудник”, 4 пешеходни надлеза и над 20 км. велоалеи.