Според изследване, проведено в Китай от Китайската академия за социални науки и засягащо потреблението на Интернет, типичният Интернет-потребител в Китай е млад човек, който предпочита изпращане на съобщения чрез месинджъри пред ползването на електронна поща, рядко осъществява покупки он-лайн и сред любимите му сайтове са тези за забавни новини, музика и игри, съобщава AP.
Почти половината от участниците в изследването ползват Интернет, за да четат новини или за игри он-лайн. Също толкова свалят музика и филми.
Електронната търговия все още не е особено популярна, като ¾ от хората, включени в проучването, никога не са купували стоки по Интернет, а едва 10 % са правили покупка веднъж в месеца. Най-често те пазаруват телефонни карти или компютърен софтуер и хардуер.
42 % не използват търсачките в мрежата. Тези, които го правят, търсят новини, свързани със забавления, както и полезна информация за работата или за обучението им. Он-лайн порталът Baidu.com е използван от половината от участниците в проучването, ¼ предпочитат водещата търсачка в САЩ Google.
Според правителствени данни над 100 млн. души са в Интернет в Китай, което поставя страната на второ място в света след САЩ.