Варненци се возят на тролеи на четвърт век

21.10.2010 | 13:30
по статията работи: Теодора Пенева
Не се предвижда увеличение на цената на билета
Варненци се возят на тролеи на четвърт век

Варненският "Градски транспорт" разполага с 51 тролея, които вече са на четвърт век, а заводите в Чехия са спрели производството на резервни части за тези модели.

"При това положение тролейбусният транспорт във Варна е на доизживяване", отчете новият прокурист на дружеството Веселин Михайлов. Около 4 месеца след встъпването си в длъжност вчера той даде първата си пресконференция, заедно с тримата членове на борда на директорите.

За нови тролейбуси фирмата разчита на проекта за транспортния мастърплан на Варна, но ако до реализацията му старите возила окончателно излязат от строя, има готовност да ги заменя с автобуси, съобщи в. "Черно море".

Новото ръководство на "Градски транспорт" планира в началото на следващата година покупката на 10-15 автобуса втора употреба. Рейсовете "втора ръка" излизали по 8000 - 10 000 евро, а цената на новите стигала непосилните 250 000 евро.

Сериозен проблем дружеството срещало и със закупените рециклирани автобуси "Рено", които са в експлоатация от 4-5 години. Техните части вече не се произвеждали, а и излизали твърде солено.

"За да ги ремонтираме, се налага да поръчваме части в завода в Стара Загора", обясни Веселин Михайлов. По думите му 67% от автопарка е напълно амортизиран - не отговаря на съвременните екологични и технически експлоатационни изисквания. След като бракували 4, икарусите в "Градски транспорт" останали 36, 32 от които са съчленени. Към момента "Градски транспорт" обслужва жителите и гостите на града с 41 тролейбуса и 128 автобуса.

Новото ръководство се кани да възстанови тролейбусната линия №86 от жп гарата до "Почивка". За целта обаче се налага ремонт на контактната мрежа, която е в окаяно състояние. За подновяването на трасетата били необходими 1,215 млн. лв., които от дружеството се надяват да бъдат заложени в бюджета на община Варна за следващата година.

"Престъпление е изградена тролейбусна линия да не се използва", коментира Валери Маринов от борда на директорите. Той изказа съмнения, че тя е целенасочено спряна в интерес на конкурентна линия.

От "Градски транспорт" са категорични, че на този етап 1 лев е добра цена за билетчето. Евентуално увеличение изобщо не стои на дневен ред, увери прокуристът Веселин Михайлов.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 19.04   65 г. – разкрит е "Пизоновия заговор" срещу император Нерон. 548 г. – Тържествено е осветена базиликата Сан Витале в Равена от 27-ия епископ на...