Взаимодействието между бизнеса и университетите – мисията възможна

20.09.2018 | 10:00
по статията работи: Econ.bg
Пощенска банка и СофтУни със стратегическо партньорство в подкрепа на младите хора, които искат да се развиват в България
Взаимодействието между бизнеса и университетите – мисията възможна

 

Днес все по-често се говори за недостатъчното взаимодействие между бизнеса и университетите в подготовката на студентите за реалната бизнес среда, която ги очаква след приключване на образованието. Работодатели споделят, че младите специалисти не са достатъчно подготвени да се включат в работния процес веднага след като завършат университет и са необходими значителни инвестиции в допълнително обучение.

Къде е пресечната точка? Тя е най-вече в добрата комуникация. Сътрудничеството между университетите и бизнеса е не просто добра възможност, но и необходимост за двете страни. Адаптираните учебни програми и стажове обогатяват значително знанията и ученията на студентите и ги подготвят за бъдещото им професионално развитие. Като резултат от сътрудничеството могат да бъдат създадени проекти, които са от полза както за бизнеса, така и за университетите, но най-важното –студентите се насърчават да останат да работят у нас, като получават шансове за кариерно развитие в утвърдени компании на пазара.

Предимствата от сътрудничеството между бизнеса и университетите са наистина много, като основните са:

1. ДОБЪР ПРАКТИЧЕСКИ ОПИТ

Когато бизнесът стане част от образователния процес и общува директно със студентите, предава на студентите от първа ръка уникално бизнес ноу-хау, което университетът няма. Хората от бизнеса са тези, които променят икономическата среда и с потенциала си насърчават предприемачите да развиват своя талант. Активното участие на компаниите във формирането на съдържанието на учебните програми помага на студентите да направят по-лесно прехода от учене към работа след това. Отличен пример за такова успешно партньорство е сътрудничеството между Пощенска банка и СофтУни, което включва съвместна работа по иновативни образователни проекти и инициативи. В рамките на стратегическия проект студентите от най-големия образователен център за IT и дигитални технологии в България имат възможност да работят по реални проекти и казуси на финансовата институция, да обсъждат своите идеи с експертите ѝ, да предлагат и разработват различни дигитални решения за реализация в банката и лично да участват в тяхното интегриране. Като част от проекта екипът на банката ще се включи в редица дигитални обучения, които ще повишат знанията и уменията на служителите с цел още по-добро клиентско обслужване.

2. КАЧЕСТВЕНИ И ПОДГОТВЕНИ КАДРИ

Образованието и бизнесът могат и трябва да работят заедно за успешния кариерен старт на младите хора у нас. Иновациите, които се създават в университетите, трябва да се пренесат в бизнеса, за да извървят пътя от идеята до реализацията и да могат да отговарят на конкретни нужди на пазара. В същото време, бизнес моделите, които успешните компании прилагат, могат да бъдат внесени в университетите. Частният бизнес е заинтересован от инвестиции в образователния процес и подготовката на висококвалифицираните експерти, от които има нужда. Затова сред задачите на стратегическия проект на Пощенска банка и СофтУни е да съдейства за подготовката на специалисти с дигитални компетенции, които да допринесат за развитието на още по-иновативни и модерни банкови продукти в отговор на тенденциите за дигитализация на финансовия сектор. Банките имат нужда от дигитални мениджъри и специалисти, статистици, анализатори, специалисти по дигитален маркетинг и комуникации, специалисти по цифрови продукти, които да развият този модел. С новия си проект двете институции имат за цел да подготвят студентите за професиите на бъдещето, за да могат да се включат успешно в реалния бизнес веднага след завършване на университета.

3. ВЪЗМОЖНОСТ ЗА КАРИЕРНО РАЗВИТИЕ

Икономиката се нуждае от потенциала на младите хора, които имат креативност и хъс, създават иновации и допринасят за развитието на бизнеса и обществото. Те от своя страна имат нужда от подкрепа, за да разгърнат пълноценно уменията си и да превърнат своите идеи в работещи продукти и услуги. Тук идва ролята на отговорния бизнес, който заделя време и ресурси за инвестиция в младите хора – подава им ръка, за да реализират плановете си. Като водещ и предпочитан работодател, Пощенска банка от години изпълнява собствени образователни програми и подкрепя проекти на утвърдени институции именно като инвестиция в човешкия капитал и израз на разбирането ѝ за социалната отговорност на бизнеса. Съвместният проект между банката и СофтУни, два изградени и водещи бранда, за които образованието е приоритет, има амбицията да промени пазара и да подготви студентите за професиите и изискванията на бъдещето, да ги развие като IT и дигитални лидери, подготвени за динамично променящата се среда и новите тенденции. Участниците ще получат и възможност за старт на кариерата си във водеща утвърдена компания от финансовия сектор.

 

 

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 16.12   955 г. – Започва понтификатът на папа Йоан XII. 1653 г. – Оливър Кромуел става лорд-протектор на Англия, Шотландия и Ирландия. 1740 г. – Избухва Войната...