До края на 2013 г. ще бъдат изградени железопътни високоскоростни линии за комбиниран превоз - пътнически и товарен Това съобщи в интервю за БТА генералният директор на Национална компания "Железопътна инфаструктура" (НКЖИ) Милчо Ламбрев.
Движение на влакове със скорости, чувствително по-високи от тези, с които сега се реализира трафика в мрежата, ще имаме след завършване на строителството на участъците Пловдив - Свиленград - Турска граница; Пловдив - Бургас и Септември - Пловдив.
Територията на България се характеризира със силно пресечен релеф. За реализирането на трасе на железопътна линия за скорост над 200 км/час е необходимо изграждането на много и скъпи съоръжения (тунели, мостове, виадукти и др.), което значително оскъпява проектите. Това е икономически неизгодно за нашата страна, смята Ламбрев.
Друг мотив за отказ от високоскоростни железници са късите разстояния между експлоатационните пунктове на масовите товаропотоци. За конвенционалната железопътна мрежа скоростта до 160 км/час е напълно достатъчна е мнението на генералния директор на НКЖИ.