Измамници се представят за служители на електроразпределителното дружество ЧЕЗ и събират пари на ръка.
Те "установяват" манипулирани електромери или други законови нарушения и принуждават потребителите да заплатят. За това алармираха от електроразпределителното дружество, след като се получили сигнали от свои клиенти.
ЧЕЗ информира, че не събира суми в брой при посещение на абонат. Разплащания се извършват единствено на определените за това места - в пощенските клонове, в касите на "Изи пей" и "Браво инвестмънт", по банков път и в центровете за обслужване на клиенти. Компанията призовава при всяко съмнение за злоупотреби, корупционни практики и други нередности, потребителите да се свързват с органите на МВР.
Всеки служител на ЧЕЗ е длъжен при поискване да се легитимира със своята служебна карта, която съдържа трите му имена, длъжността му и снимка. На гърба й има телефонен номер, на който клиентите могат да проверят самоличността на служителя. При отказ да се предостави картата, потребителят има право да поиска съдействие от полицията.
Повече информация може да се получи на денонощната информационна линия на ЧЕЗ 0700 10 010.