Всеки трети планира покупката на автомобил в рамките на близките 1-2 години. Това сочи проучване на "Мото-Пфое", проведено от Агенция "Прагматика" чрез допитване до 1 000 души на възраст от 20 до 60
години.
„Това е сравнително висок потенциал”, коментира Александър Костадинов, Директор "Маркетинг и продажби" на компанията по време на официалното представяне на резултатите от проучването. „От тази част
33% посочват, че най-вероятно няма да изберат употребяван автомобил, което означава, че в около 12% от домакинствата сред анкетираните ще бъдат закупени чисто нови автомобили”, допълва още той.
Въпреки високия процент на закупени автомобили втора употреба у нас, голяма част от участниците в проучването категорично предпочитат да изберат неупотребяван. Причини за това са по-високите разходи
за ремонт и поддръжка на употребяваните модели, невъзможността да се прецени реално състоянието на колата, гаранционния сервиз, здравината, по-голямата сигурност и др.
Сред факторите, влияещи в най-голяма степен при избора на автомобил, са неговата икономичност, разходите за поддръжка, стабилността и сигурността, здравината и разбира се, цената на автомобила. От
значение за потребителя са също така имиджът на марката, дизайнът, характеристиките, както и гаранционните и лизинговите условия.
Проучването посочва също, че изменението на цените на петрола и дизела е довело и до промени в потребителското поведение. 30.8% от анкетираните са започнали да ползват автомобила си по-рядко, докато
42.8% от тях не са се повлияли, съобщават от
"Мото Пфое".