Най-големият проблем за клиентите на столичната "Топлофикация" е, че не могат да разберат сметката си. 30% от тях не одобряват дейността на топлинните счетоводители точно по тази причина. Начинът на изчисление на сметките обаче е определен с наредба. Всеки четвърти е недоволен от топлинния си счетоводител, заради високите сметки за парно.
Това показват данните от непредставително анкетно проучване, проведено от "Нелбо Топлинно счетоводство" през месец юли в София. Те бяха представени днес от изпълнителния директор на компания Боряна Колева. Анкетата обхваща общо 475 абонати на дружеството и е направена в кварталите "Младост", "Люлин", "Овча купел" и част от центъра на столицата.
Цените за услугата "топлинно счетоводство" са прекалено високи за 22% от хората. Същевременно над 55% от тях посочват, че не знаят каква сума плащат.
Близо 50% от хората все още не са решили дали ще сменят топлинния си счетоводител. Желание да сменят обслужващата ги в момента фирма са заявили 25% от участниците в анкетата. 12% обаче признават, че въпреки това си желание, не могат да мотивират съседите си.
Месечното отчитане на топлинна енергия е посочено като водеща услуга при избора на топлинен счетоводител за столичани. Това показват още представените днес данни.
Според тях всеки шести ще търси топлиннен счетоводител, който предлага радио уреди. Почти 15% от запитаните хора биха избрали фирма, която да засича топломерите им, според това дали предлага преносимост на уредите, т.е. може да смени обслужващата го фирма, без да сменя уредите. Добрата репутация и познаваемост са посочени за важни при избора на 14% от анкетираните.
Смяната на фирма за дялово разпределение е хубаво да се случва преди началото на отоплителния сезон, обясни Колева. Цената за подмяната на уреда е 28 лева, а 48 лева струва радиоразпределителният уред, информира iNews.bg.
Абонатите бяха посъветвани да бъдат по-внимателни и да следят стриктно кога изтича гаранционният срок на уредите им. По този повод беше обяснено, че инкасаторите при всяко отчитане виждат кога изтича гаранционният срок и предупреждават абонатите навреме.