Обмисля се поетапно въвеждане на екологичния компонент при облагането на старите автомобили, коментира министърът по околната среда и водите Нона Караджова, цитирана от БТА.
Именно поетапното, а не единично и съвкупно действие, е по-подходящо според нея. Облагането няма да се извърши, започвайки от 2012 година обаче, тъй като данъчните закони обикновено се променят
преди бюджетната година.
Идеята за екотакса на старите автомобили дойде, след като съдът в Люксембург отмени въведения от България по-висок акциз за тях. Според съда, този данък не може да бъде по-висок от данъка за новите автомобили. Наложи се държавата да връща пари за надвзет акциз за 3.4 млн. лв. В същото време държавата започна да мисли как да стимулира покупката на екоавтомобили - по-специално електромобили.
Същевременно краят на месец октомври е и последният срок, в който екоминистерството трябва да се произнесе по качеството на доклада за оценка на въздействието върху околната среда на проекта "Бургас - Александруполис".
Ако докладът е изработен добре и са попълнени всички пропуски, процедурата може да започне. Това не означава обаче, че проектът неизменно ще бъде разрешен за реализация. Докладът на ОВОС бе връщан няколко пъти от министерството, а сроковете за неговото предаване отлагани неколкократно. По принцип правителството е скептично към проекта, поради сериозните протести на хората около Бургас.