Министърът на регионалното развитие и благоустройство Асен Гагаузов заяви, че е готов да поеме всякаква отговорност, формулирана от съответния орган, свързана с
нарушенията във фонд "Републиканска пътна инфраструктура". По този начин министърът коментира резултатите от доклад на Сметната палата, според които
Гагаузов е знаел за нарушения в пътния фонд, предаде БГНЕС.
Попитан дали очаква да му бъде потърсена отговорност, Гагаузов отговори отрицателно. Според него ролята му е различна. Моята задача е да се подобри работата за изграждането на пътната инфраструктура.
За всичко останало има административни ръководители, които се подписват и отговарят за това, по какъв начин са предприемат действия, обясни Гагаузов.
В Министерството на регионалното развитие и благоустройството е получен мейл от българо-португалския консорциум, който трябваше да завърши строителството на автомагистрала "Тракия". В него е било
посочено, че компанията не е в състояние да осигури финансирането на проекта. Това заяви пред журналисти министър Гагаузов в парламента.
Вероятно по време на следващото заседание на правителството, което ще се проведе следващия четвъртък, ще бъде взето решение за прекратяване на концесията. Тогава ще бъде възложено на Фонд
„Републиканска пътна инфраструктура” да изготви тръжната документация.
"Струва ми се, че до три месеца можем да започнем да строим", заяви Гагаузов. Той допълни, че има ориентировъчна цена за километър път, която се движи от порядъка на постигнатото до момента.
Фирмите трябва да имат повече мощности, отколкото изисква самият обект. Трябва да сме сигурни, че те имат възможност да изпълнят този проект, каза още министърът.
Той заяви, че най-големите български фирми ще участват в търговете за построяване на отсечките. Възможно е да участват и чужди фирми. Гагаузов беше категоричен, че в търговете няма да участват фирми,
близки до правителството.
Средното разстояние за разполагане на пътни възли по автомагистралите е между 20 до 40 км. Това коментира по-рано днес по време на днешния парламентарен контрол министърът на регионалното развитие и
благоустройство Асен Гагаузов , предаде Агенция „Фокус”.
Пътните възли се проектират на базата на картограма на транспортното натоварване, близостта до населени места и наличието на дублиращ път. Освен това връзката на възела се съобразява с
топографските изисквания на терена и множество изискване на региона. Разстоянието за разполагане на пътни възли е между 20 до 40 км. При автомагистрала „Тракия” до Пловдив разстоянието е около
20 км.
Според Иван Иванов (ДСБ) – средното разстояние, на което са поставени пътните възли по автомагистрала „Тракия” до Пловдив е около 15 км. На места то е под 10 км, а някъде над 21 км.