Потребителското доверие в Германия се увеличава след първите данни, че икономиката на страната излиза от тежката рецесия. Индексът на потребителското доверие, разработен от института GfK, се покачва за пети пореден месец и прогнозната му стойност за септември е 3,7 пункта. В предходния месец август индексът достигна до 3,4 пункта.
Все пак, в дългосрочен план, нивата на индекса остават относително ниски.
Експертите обясняват известния оптимизъм сред германците със забавянето на инфлацията. Стабилните и дори намаляващи цени създават усещането за увеличени доходи, а в същото време ситуацията на трудовия пазар не е толкова тежка, допълват от института.
Индексът на потребителското доверие на GfK е създаден през 1980 година. Той се съставя на базата на интервюта с 2 хил. потребители в Германия. Всеки месец те попълват анкетни карти, в които вписват какви са очакванията им за състоянието на икономиката и за доходите на домакинствата им.