Контрольорите на масовия градски транспорт в София няма да бъдат доволни, ако се приеме предложението за двойно по-висока глоба за нередовен пътник. Това заяви за
Дарик радио управителят на Центъра за градска мобилност Николай Костов. Идеята за глоба от 20 лв. е на общинския съветник от ГЕРБ Орлин Иванов.
Според Костов това предложение обаче ще има оздравителен ефект върху категория нередовни пътници на градския транспорт: Има и такива категории пътници, които си дават сметка, че ако ги глобят
два пъти в месеца, по-добре да не се плащат билета. Принципът винаги е бил, че цената за таксуване на нередовен пътник е десет пъти стойността на единичното пътуване.
Относно увеличаването на цените на някои преференциални карти за масовия транспорт, Костов коментира, че такова не е правено от 2004 г. насам, въпреки двукратните поскъпвания на другите превозни документи. Той изрази надеждите си да има видим ефект от увеличаването на цената на билета, продаван от водача.
Дали ще бъдат приети предложените поскъпвания ще стане ясно на заседание на Столичния общински съвет на 17 декември, каза още Костов. Той обясни, че се обсъждат проекти за модернизация на масовия транспорт през следващата година. За целта ще са необходими около 50 млн. евро, за които общината трябва да кандидатства по програма „Регионално развитие":
Предвиждат се по тези проекти да се доставят нови автобуси и тролейбуси, изграждане на трамваен релсов път до Дървеница", довършване на системите за таксуване в автобусния транспорт и обновяване инфраструктурата на 600 спирки, както и оборудването им с електронни табла.
До края на годината ще се разшири и обхватът на спирките, които съобщават гласово пристигането на градския транспорт, стана ясно още от думите на Костов.
Той обясни и че вече се работи активно по разработването на концепцията за организация на платеното паркиране и въвеждане на зони в цяла София. Задачата беше възложена на Центъра
за градска мобилност миналата седмица на СОС, а срокът за изработването на концепцията е два месеца.