ДНСК проверява ежемесечно строежа на АМ "Тракия"

22.03.2011 | 12:42
по статията работи:
Цялостно до момента са издадени 15 наказателни постановления за Лот 2, с които са наложени глоби около 90 хил. лв.
ДНСК проверява ежемесечно строежа на АМ "Тракия"

Поради знанието за особената важност на този строеж от органите на ДНСК ежемесечно се извършват проверки на строежа на магистрала "Тракия". Това каза на пресконференция началникът на Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК) Милка Гечева, предаде Агенция "Фокус".

Проверките до момента:

На Лот 2 първата проверка е била през август, а строежът всеки месец се проверява от инспектори от Стара Загора. Не се проверява качеството на материалите, но се извършват проверки по отношение досието на строежа - актовете и протоколите, които се изготвят по време на строителството, които удостоверяват съответствието на вложените материали със съществените изисквания към строежите.

Установени са пропуски при при документирането на скрити работи, за които са издадени актове за нарушение, наложени са глоби на физически лица - техническия ръководител и управителя на надзорната фирма, в размер до 300 лв. Открити са и други нарушения - неизпълнение от страна на строителните фирми на заповед за неизпълнение на определени работи, свързани с одобряване на изменения в одобрения проект.

За неизпълнението на заповедта на строителните фирми им е наложена имуществена санкция в размер на 10 хил. лв. В последващи проверки е установено, че са издавани такива документи за вложени материали.

На вложените материали в насипа са правени лабораторни изпитвания, като показателите съответстват на тези с техническата спецификация от АПИ. За тези материали не са приложени декларации за съответствие на материалите на място, като 6 актове за нарушения за издадени на участниците в сдружението строител на стойност 7 хил. лв. всяко.

Цялостно до момента са издадени 15 наказателни постановления за Лот 2, с които са наложени глоби около 90 хил. лв.

За Лот 3 е установено, че се влагат материали без декларации за съответствие. В резултат от това предстои да бъдат наложени санкции на строителя и надзора.

Проверките по Лот 4 са на ниво изкопни работи, като там не са установени нарушения.

ДНСК провера материалите, които са използвани в строежа на магистралата:

 

ДНСК е сезирана и е възложила на лаборатория да проведе изпитването на материалите, които вече са вложени в строежа на магистрала "Тракия". Това заяви от своя страна зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Георги Прегьов

Коментарът е по повод твърдения от опозицията за т.нар. "пепел" и, че "днес градим магистралите си върху пепел", което според зам.-министъра звучи нереалистично. Той цитира и писмените становища от кореспонденцията между МРРБ, ректора на УАСГ и Агенция "Пътна инфраструктура": Доставените материали са с естествен генезис, но с антропогенни включвания – материали като парчета от тухли, Пробите може да са взети от силно замърсени участъци, Няма основание да се твърди, че материалите ще предизвикат деформация, ако бъдат вградени.

Политиците нямат място в експертните оценки. Ако се установят отклонения от техническата спецификация, тогава съответните лица, които носят отговорност за влагането на качествени материали в строежите, биха понесли своята отговорност. Тя е ясно дефинирана, като по силата на закона и договорите АПИ играе ролята на възложител и не носи отговорност за качеството на вложените материали, още по-малко такава отговорност трябва да се търси от министъра на регионалното развитие, коментира Прегьов.

Ако има пропуски в качеството на материалите – по Закона за устройство на територията, всеки ще си понесе отговорността. Ако качеството обаче е такова, каквото трябва да бъде, ще се иска извинение от тези, които твърдят обратното.

Проектът за магистрала „Тракия" се изгражда съгласно правилата, договорите и законите на тази държава, ако има друго мнение, то е предмет на доказване. Това каза от своя страна заместник-министърът на транспорта, информационните технологиите и съобщенията Ивайло Московски по повод „одитния доклад" за строителството на автомагистралата.

Според него документът е представен тенденциозно и не отразява обективно нещата, а там където има сериозни обвинения, няма приложени съответните доказателства, като експертизи и лабораторни анализи. Изпратено е писмо до компанията, подготвила доклада, с искане в 3-дневен срок да докаже твърденията си.

Изготвеното експертно становище никога и по никакъв начин не се е отнасяло към материала използван при строителството на Лот 2 на АМ „Тракия" и всяко подобно твърдение се основава на изкуствено наложена в публичното пространство хипотеза. Подобен тип задача никога не е поставяне пред експертите и те никога не са се произнасяли по този въпрос. Това става ясно още от позицията на УАСГ, информира пресцентърът на МРРБ.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...