ДП "Пристанищна инфраструктура" стартира услугата "електронна фактура"

07.12.2011 | 14:26
по статията работи:
По този начин услугите по административен път ще бъдат значително по-улеснени
ДП "Пристанищна инфраструктура" стартира услугата "електронна фактура"

Държавното предприятие "Пристанищна инфраструктура" е въвело услугата "електронна фактура" от началото на месеца, информира пресцентърът на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС).

Електронната фактура е валиден, електронно подписан данъчен документ и е напълно идентична с хартиения носител, като отговаря изцяло на изискванията на Закона за електронния документ и електронния подпис, Закона за счетоводството и Закона за ДДС. Тя се предлага за улеснение и удобство на клиентите и може да бъде заявена безплатно чрез попълване на заявление-декларация.

Съгласно Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата в Република България в изпълнение на своите функции "Пристанищна инфраструктура" администрира пристанищни такси. Клиенти на ДП „Пристанищна инфраструктура са които ще използват електронна фактура, са корабособствениците, техни представители на територията настраната или упълномощени лица.

Внедряването на електронни фактури се осъществява в съответствие с Европейската политика за безкнижна среда и електронен документооборот относно формалностите за даване на сведения за кораби, пристигащи в и/или напускащи пристанищата на държавите-членки на ЕС. Въвеждането на електронна фактура е елемент от комплекс от дейности по създаване на единен център за документооборот в морския бизнес. Възможността да се издават он-лайн електронни счетоводни документи е в съответствие с политиките за развитие на електронното правителство, Концепцията за електронно управление в България 2010 - 2015 г., Общата стратегия за електронно управление в Република България 2011-2015 и Закона за електронното управление.
Внедряването на е-фактури е компонент от изпълнението на третата фаза на проект

"Изграждане на система за управление на корабния трафик - /VTMIS/, финансиран със средства на ЕС чрез Оперативна програма „Транспорт".
За един месец ДП „Пристанищна инфраструктура" издава средно по 700 бр. фактури. Целта на внедряване на електронните фактури е не само използването на съвременен инструмент за спестяване на финансови средства и време, но и нов сигурен метод за обмен на счетоводни документи.

Електронните фактури са цифрово подписани и имат напълно легален статус не само според нашето законодателство но и според европейската директива, напълно отговарят на изискванията на Закона за електронния документ и електронния подпис, Закона за счетоводството и Закона за ДДС. Те се пренасят през интернет и до тях имат достъп само оторизирани за това потребители. Гарантиране на автентичността на произхода на фактурата и ненарушимостта на съдържанието се постига чрез използване на цифров сертификат (универсален електронен подпис). Електронните фактури позволяват бързина и сигурност на процеса издаване-изпращане-получаване, онлайн справките в реално време подпомагат финансовия контрол. Е-фактурата прави по-ефективен процеса на събиране на задълженията.

Адресатите на електронни фактури могат да получат достъп до изпратените им фактури, да потвърдят получаването им, да ги преглеждат, отпечатват и съхраняват локално без да притежават електронен подпис.

Фактурата позволява на потребителя да получи, прегледа, потвърди получаването, да одобри или да я оспорва. Процесът на плащане на услугите се улеснява значително чрез спестяване на ръчното въвеждане на платежните нареждания.

Законовото изискване за съхранение на фактурите за дълги периоди води до високи разходи при традиционното организиране на хартиени архиви. Електронният архив намалява разходите и създава възможност за по-лесен достъп до информацията, независимо от периода назад във времето.

Изпращането на електронни фактури снижава разходите за труд и материали, свързани с отпечатването, в сравнение с традиционния хартиен носител. Намаляват се пощенски и други разходи за тяхната доставка.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 21.11   695 г. – Свети Вилиброрд е ръкоположен за пръв епископ на фризийците. 1344 г. – Започва строежът на сегашната катедрала "Свети Вит", когато епископът...