Дават на прокурор строителството на магистрала "Люлин"

14.06.2010 | 07:33
по статията работи:
От 6 месеца по ж.п. отсечката Пловдив - Първомай не се работи, съобщи бившият транспортен министър Петър Мутафчиев
Дават на прокурор строителството на магистрала "Люлин"

Автомагистрала „Люлин“ и начинът, по който се изгражда, ще отиде в прокуратурата, каза министър-председателят Бойко Борисов в събота при посещението си в Перник. Той обясни, че с актуализацията на бюджета, за „Люлин“ ще бъдат отделени още 100 млн. лв., за да бъде завършена до края на годината. Ако това не се случи, страната ни ще загуби 350 млн. лв. по линия на програма ИСПА, обясни премиерът.

„Ще поискам дебат и гласуване в парламента следващата седмица, защото не поемам риска сам да давам толкова пари, за да не ни заключат прокурорите нас заради бившето правителство“, каза Борисов.

Изграждането на магистралата се финансира по програма ИСПА и договорената й стойност е 138 млн. евро. В началото на годината турският консорциум „Мапа Дженгиз“, който изпълнява обекта, представи над 40 искания за увеличаване на цената до 210 млн. евро. След преговори беше договорено „Люлин“ да бъде довършена на цена от 185 млн. евро – с 50 млн. евро повече от договореното.

60 млн. евро има опасност да загуби страната ни по програма ИСПА заради забавянето на електрификацията на жп отсечката Пловдив-Свиленград. Това ще стане, ако проектът не бъде завършен до края на 2010 г., когато изтича срокът на програмата, каза вчера бившият транспортен министър в кабинета „Станишев“ Петър Мутафчиев. Той обясни, че от 6 месеца по отсечката Пловдив - Първомай не се работи, идентично е и положението с лот 2 – от Първомай до Димитровград.

353 млн. евро е стойността на проекта за изграждането на жп линията Пловдив-Димтировград, като 153 млн. евро са по ИСПА, а 150 млн. евро от ЕИБ. По думите на Мутафчиев до момента са усвоени 89 млн. евро по програма ИСПА и 39 млн. евро по ЕИБ.

Мутафчиев прогнозира и че изграждането на магистрала „Люлин“ няма да приключи до края на годината. 

„Все още не е изпратена в Брюксел апликационната форма за автомагистрала „Тракия“. Няма формуляри и за АМ „Марица” и за лот 1,2,4 за АМ „Струма”, каза още Мутафчиев. Той допълни и че правителството не е обезпечило финансово строителството на аутобана до Бургас, защото в проекта за актуализация на бюджета нямало заложени средства за строителството на магистралата.

Зам.-министър Ивайло Московски коментира пред в. „Класа“, че по отсечката от Пловдив до Димитровград има проблеми, свързани с отчуждаване на терени от горския фонд, но работата по обекта не е спирала. В момента се водят преговори с ЕК част от финансирането за проекта да се прехвърли от ИСПА в ОП „Транспорт“ и проектът да бъде завършен.

Във връзка с апликационната форма на „Тракия“ зам.-министърът обясни: „Необходимо е да мине рутинна процедура по одобряването на проекта. Дотогава аутобанът ще се строи с пари от държавния бюджет, както реши правителството преди няколко месеца“, обясни Московски.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 14.03   1492 г. – Испанската кралица Изабела заповядва да бъдат експулсирани 150 000 евреи, в случай че не приемат християнството. 1697 г. – Последният свободен град...