Работна група ще обсъжда възможностите за строителство на магистрали на концесия. В нея ще участват както представители на бизнеса, така и на регионалното министерство. За това се договориха на среща строителният министър Иван Шишков, ръководството на Камарата на строителите в България и на Българска браншова камара „Пътища“.
„Единственият вариант да се построят всички магистрали е на концесия“, заяви Шишков пред бранша, а бизнесът подкрепи идеята.
По думите на министъра, така ще има възможност да се строят два пъти повече пътища. Председателят на Управителния съвет на ББК „Пътища“ инж. Стефан Чайков приветства. Първите срещи на работната група ще са през март.
На срещата е обсъдена и възможността да бъде създадена и друга работна група, която да разгледа промени в проекта на Закон за ВиК. Коментирана е възможността „Български ВиК холдинг“ ЕАД да може да финансира безвъзмездно изграждането на публични активи, а не под формата на заем, каквато е единствената законова възможност сега.
Според министъра предстои подписване на споразумения, така че индексацията на договорите по ОПИК да стане факт в най-скоро време. И съобщи, че на правителственото заседание ще се вземе решение за отчуждаване на терени по автомагистрала „Европа“. Това ще даде възможност за строителство и в последния участък от нея – между Сливница и Северната скоростна тангента на София, защото ако няма 50% напредък по него до края на годината, ще бъдат загубени средствата от европейското финансиране за довършването на аутобана.
Предстои пускане в експлоатация на 7 км от лот 1 от скоростния път Мездра - Ботевград. Прави се процедура да се промени проектът на подробен устройствен план, така че вместо кръгови кръстовища да се изградят пътни възли. В участъка Ружинци - Монтана усилено се работи за отчуждаване на терените по трасето.
Тази година ще започне строителство по магистралните участъци Русе - Бяла и обхода на Бяла. В напреднала фаза е процедурата за участъка Бяла - Велико Търново. Подготвя се и обществена поръчка за изготвяне на идеен проект за продължение на магистралата към ГКПП „Маказа“. Такава предстои и за магистралата от Дупница до Северна Македония.
Придвижва се и процедурата по строителството на тунела под Петрохан. Автомагистрала „Черно море“ също е на дневен ред, отчете министър Шишков.
Търси се решение и как да продължи максимално бързо изграждането на АМ „Хемус“ по законов начин, допълни той. И предложи 7 и 8 участък да бъдат разделени на 3 подучастъка, за да може проблемните участъци да бъдат заобиколени, докато се намери законов механизъм, а останалите да бъдат одобрени. До края на седмицата предстои издаване на заповед за одобряване на ПУП за участък 9.