След като от Coca-Cola обърнаха внимание на тенденцията за по-здравословно съдържание на храните се оказва, че и други големи вериги се насочват в тази посока.
Веригата за бързо хранене McDonald's вече ще предлага опции за по-здравословни добавки към менютата си, предават от „Ройтерс“. Досега основното допълнение към стандартните менюта бяха пържените картофки, но скоро клиентите ще могат да избират и салата, плод или зеленчуци.
Решението на най-голямата верига зa фастфууд се появява точно в момент, когато компаниите реагират на нарастващите протести и политики за епидемията от глобално затлъстяване
McDonald's, които често понасят тежък критицизъм за предлаганите апетитни, но изключително вредни и калорични ястия, обявиха, че тази опция ще бъде въведена във всичките им 20 глобални пазара до 2020 г.
От компанията също обещаха да промотират и да предлагат само вода, мляко и натурален сок като напитки в менютата за деца, стана ясно още в изявлението им на годишния форум Clinton Global Initiative в Ню Йорк.
Теглото на хората по света се увеличава, алармират от различни кръгове, свързани с общественото здраве.
През последните години хранителната индустрия в САЩ е подложена на натиск от страна на правителството, родители и потребители. Захарните газирани напитки са премахнати от училищата, а захарта, нитратите и нивото на калориите са ограничени в предлаганите продукти. Някои ресторанти обявяват и калорийното съдържание в менюто си.
Преди година McDonald's обяви, че ще започне да предлага информация за калориите в около 14 000 ресторанта в САЩ, но останалите вериги за бързо хранене одобриха идеята месеци по-късно. През юли 2011 г. детското меню Happy Meal бе променено – порцията картофки бе ограничена повече от половината, а към всяка поръчка има ябълка.
Повече от една трета от американците страдат от затлъстяване, а около 10% от здравните разходи са свързани с проблеми, причинени от него. Такива са например диабет от втори тип, сърдечни болести и хипертония.
От McDonald's казаха, че решението им е част от планът за развитие на Алианс за по-здраво поколение (Alliance for a Healthier Generation). Алиансът е основан от Фондация Клинтън (Clinton Foundation) и Американска сърдечна асоциация (American Heart Association), чиято цел е да повишат достъпността до плодове и зеленчуци, както и да помогнат на семействата и децата да вземат по-здравословни хранителни и лайфстайл решения.