Народните представители приеха окончателни промени в Закона за митниците и Закона за ДДС, с които се въвеждат нови по-строги изисквания към софтуера за управление на продажбите в търговските обекти и към производителите, разпространителите и ползвателите на такъв софтуер.
Депутатите записаха, че производителите и разпространителите на софтуер ще трябва да декларират в Националната агенция за приходите (НАП), че той отговаря на изискванията. Ще се декларира и това, че софтуерът не може да променя, изтрива или манипулира информацията в базата данни, с която работи.
НАП ще създаде електронен списък на софтуерите за управление на продажби в търговските обекти. Търговците ще са длъжни да използват в търговските си обекти само включените в списъка софтуери.
Целта на промените е всеки касов апарат да предава по изградената дистанционна връзка данни от всяка касова бележка към сървърите на НАП. На касовата бележка, която се предоставя на клиента, ще се отпечатва QR код, чрез който всяко лице ще може да провери дали покупката му е отчетена в агенцията. От приходната администрация увериха наскоро, че промяната в закона няма да доведе до подмяна на всички касови апарати, каквито опасения имаше. В зависимост от техническите и функционалните параметри на използваните фискални устройства, те ще могат и да се преработят, така че да отговарят на новите изисквания според НАП. Данъчните успокоиха и че всички разходи за надграждането или подмяната на съществуващите фискални устройства ще се признават за данъчни цели.
БСП не участва в обсъждането и гласуването, защото според левицата измененията са лобистки и са в ущърб на предприемачите.