Kато процентно съотношение спрямо общия брой на постъпващите при нас жалби, тези срещу телекомите намаляват. Ако допреди година-две те бяха около 50%, сега са 30%, а очаквам в следващите периоди да стават все по-малък процент. Същевременно обаче този сектор си остава най-чувствителният и все още жалбите в него са най-много. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред "Дарик".
Той напомни, че потребителите не са длъжни да преподписват срочните си договори, когато наближава датата на тяхното изтичане. И добави, че „в никакъв случай няма да загубят, ако откажат да го сторят, поискат други условия или не предприемат каквото и да било”.
Маргаритов обясни, че когато един срочен договор не бъде подновен за определен срок, то той се трансформира в безсрочен. „Макар и да загубите някои от преференциалните условия, които сте ползвали, докато договорът е бил срочен, ако се трансформира в безсрочен и впоследствие имате атрактивна оферта за същите услуги при по-изгодни условия, винаги бихте могли да прекратите този безсрочен договор само с едномесечно предизвестие, без да дължите каквито и да било неустойки”, разясни той.
Председателят на КЗП цитира резултатите от наскоро проведено от националните органи проучване на територията на Европейския съюз, което очерта най-често срещаните неравноправни клаузи в договорни условия между потребители и доставчици на дигитални услуги.