Линейките вече ще са по-бързи, тъй като от днес операторите на телефон 112 директно ще ни свързват с медицинско лице от районния спешен център в случай на медицински случай. Целта е да се намали времето за пристигане на спешните автомобили. Около решението се обединиха европейските здравни министри преди дни.
До момента свързването и предаването на сигналите от 112 до дежурните екипи отнемаше минимум няколко минути. Медиците обаче се оплакали, че колегите им от спешната линия не винаги записвали коректно сигналите – телефон, състояние на пациента, симптоми, предаде bTV.
С промените се очаква екипите на спешната помощ да реагират на медицинските сигнали много по-бързо.
Доста често обаче хората, търсещи спешна помощ, преувеличавали за състоянието си, мислейки си, че така линейката ще пристигне по-бързо. Затова било нужно сигналът веднага да се преценява от медицински лица, а не спешността му да се обсъжда в кол центъра на 112.
Все още обаче остава проблемът с недостатъчния брой екипи, които да обслужват колите. На територията на София те трябва да са 60, а всъщност екипите са 17.
Преди дни пък министърът на здравеопазването Николай Петров заяви, че спешната помощ в България страда от липса не на линейки. По думите му са нужни поне още 2000 лекари в спешна помощ в цялата страна.