С мото „Влез в интернет!“ 2012 днес започва европейска кампания, организирана от Телецентрове-Европа. Целта ѝ е повишаването на компютърната грамотност на европейските граждани и отчитане на онлайн-уменията на пожелалите да участват. За това информира Изпълнителната агенция „Електронни съобщителни мрежи и информационни системи“.
От днес до 30 март се очаква включването на общо 200 хиляди души от 50 страни, някои от които ще влязат за пръв път във виртуалното пространство. Други ще усъвършенстват своите компютърни знания и умения в рамките на проекта.
Страната ни също ще се присъедини към европейската кампания, а за пръв път в инициативата ще участват и компютърни центрове от Африка и Азия. Разрастването е плод на идеята за привличане на повече региони и хора в онлайн пространството и увеличаване на обема на обмена на компютърни умения и знания.
Европейската кампания ще премине под патронажа на заместник-председателя на Европейската комисия и комисар по Цифровия дневен ред на Европа Нели Крус. На интернет-страницата на Изпълнителна агенция „Електронни съобщителни мрежи и информационни системи” е поставен официалният банер, от който е достъпен сайтът на кампанията и чрез който се участва в анкета. При влизането е необходимо посетителят да маркира своята възраст, пол и образование.
Специално за кампанията е разработена социално-иновативна програма, наречена „Реални умения”, чрез която ще се направи диагностика на компютърните навици и умения на хората в режим онлайн. Тази програма е създадена специално за младежите, които да оценят собствените си възможности, както и да разберат, какви ИКТ знания са им необходими, за да са конкурентноспособни на пазара на труда.
Няколко са темите на тазгодишната кампания:
- Първи клик – за тези, които до момента не са ползвали компютър;
- ИКТ за работа – за безработни и хора, заплашени от уволнение;
- Електронни граждани - запознаване с услугите на електронното правителство;
- Баби и момичета онлайн;
- Жени онлайн;
- Безопасен интернет – за деца, родители и педагози;
- Онлайн услуги.
Първата европейска проява „Бъди онлайн” започва през март 2010 г. в рамките на европейска седмица на ИКТ уменията (eSkills Week). В нея се включват над 68 000 души от 42 страни, които за първи път влизат в интернет. През март 2011 г. интернет-броячът отчита участие в кампанията на 112 000 души в 37 страни в рамките на една седмица.