До края на април метрото ще се движи до "Цариградско шосе"

10.04.2012 | 16:35
по статията работи: Петър Чернев
След две седмици започва цялостната реконструкция на подлеза на НДК
До края на април метрото ще се движи до "Цариградско шосе"
Снимка: Econ.bg

От 25 април столичното метро ще се разшири с 2 станции. По този начин то вече ще се движи между квартал "Обеля" и булевард "Цариградско шосе".

Това обясни кметът на София Йорданка Фандъкова, след като инспектира строителните работи по строежа на метрото в района на Централна гара. Тя добави, че участъкът между жк "Младост" III и ""Цариградско шосе" е с дължина 2,2 км. Той включва две метростанции и първият най-голям буферен паркинг за 1 300 автомобила. Тази сутрин (10 април) е било пуснато първото пробно влакче, информира iNews.bg.

Кметът днес инспектира ремонта на подлеза, които свързва двете гари - Централната автогара и жп гарата при бул. "Мария Луиза". Дълги години той е бил в окаяно състояние и се превърнал по-скоро в градска тоалетна. Кметът на община "Сердика" е трябвало периодично да го чисти, за да не се завъждат зарази. Сега проблемното място е почти готово. Подлезът ще бъде и изходът от метростанцията в района на Централната гара.  За изграждането му са отделени 200 хил. лева от парите за проекта за метрото.

След две седмици започва цялостната реконструкция на подлеза на НДК. Тя ще се прави поетапно, за да не се затваря за движение. Около 1,8 млн. лева ще струва цялостната му реконструкция и се очаква да бъде готов с пускането на втория лъч на метрото. Подлезът при Музея "Земята и хората" е третият, който се обновява със средствата от проекта за метрото и вече на практика е почти готов.

 

В момента в експлоатация е участъкът от метрото, който свързва столичните квартали "Обеля" и "Младост I". По неговото продължение има 14 станции. В началото на 28 януари 1998 г. е въведен в експлоатация първият участък от първия диаметър на метрото с 5 метростанции и дължина 6,5 км, от бул. "Сливница" през ж. к. "Люлин" до бул. "К. Величков". На 17 септември 1999 г. е въведена в експлоатация метростанция "Опълченска", а на 31.10.2000 г. метростанция "Сердика" на пл. "Св. Неделя", като общата дължина на трасето на първия метрорадиус е 8,1 км със 7 метростанции.

До 2014 година метрото вече да се движи и до летище София. Този срок си даде премиерът Бойко Борисов  в началото на година по време на инспекция на строителните дейности в отсечката от "Мария Луиза" до хотел "Хемус".

Вторият метродиаметър ще свързва с пътен възел "Надежда" и булевард "Черни връх".

В края на миналата година пък стана ясно, че трасето на третия метродиаметър е одобрено след тримесечни обществени обсъждания. То ще свързва бул. "Владимир Вазов" и и ще завършва в жп линията София-Перник. Общата дължина на линията, която предстои да бъде построена, е 15.5 км. Предвижда се изграждането на 18 метростанции. 8.4 км ще минават над земята, а останалите 7.1 км ще бъдат построени под земята. Предвиденият пътникопоток е 162 хил. души на ден.

Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 18.12   218 пр.н.е. – Втора пуническа война: Картагенският военачалник Ханибал разбива римляните в битка при Требия. 1398 г. – Тюркският предводител Тамерлан покорява...