Доверието на бизнеса и на потребителите в Европа спада

30.08.2012 | 18:05
по статията работи: Петя Бързилска
Испания, Великобритания и Германия са сред страните, в които доверието намалява най-много
Доверието на бизнеса и на потребителите в Европа спада

През август доверието на потребители и бизнеса спада както в еврозоната, така и в Европейския съюз като цяло. Същевременно показателят за бизнес климата са покачва леко в еврозоната, съобщават от Европейската комисия (ЕК).

Композитният индекс на икономическото доверие (Economic Sentiment Indicator - ESI)* се понижи с 2 пункта до 87 в целия ЕС, а отчетеното намаление в еврозоната е от 1,8 пункта до 86,1. Причината за пониженията е най-вече спада на потребителкото доверие, както и това в сферата на строителството и търговията на дребно, както във валутния съюз, така и в ЕС като цяло.

Потребителското доверие се понижава с 2,5 пункта сред 27-те членки на Съюза и с 3,1 пункта в еврозоната. Това става на фона на увеличаване на страха от безработица и по-лошите очаквания на потребителите относно общата икономическа ситуация, както и относно собствените финанси и спестявания, коментират от ЕК.

В сектора на услугите се наблюдава намаление на доверието в еврозоната, но като цяло в Общността промяната не е толкова голяма. Същевременно въпреки че показателят за доверието в промишлеността намалява в Европейския съюз с 1,7, в еврозоната той остава сравнително стабилен – спада с 0,2.

Испания, Великобритания, Италия, Полша и Германия са сред страните, в които ESI намалява най-много. Общото доверие се увеличава във Франция и Холандия.

В същото време индикаторът за бизнес климатът (BSI) в ерозоната се е покачил леко с 0,06 до 1,21 пункта. Това се дължи на лекото подобрение в оценката на бизнеса относно минало производство, износ и адекватност на запасите от готова продукция. От друга страна обаче, очакванията за бъдещето производство и тяхната оценка на общия размер на доставките са се влошили.

 

*Economic Sentiment Indicator – ESI – показателят обединява пет показателя за доверието в различни сектори, които влизат с различни тегла при изчисляването на ESI. Различните индикатори са – доверието в промишлеността, услугите, търговията на дребно, строителството, и потребителското доверие.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 23.12   619 г. – Начало на понтификатът на папа Бонифаций V. 1672 г. – Италианският астроном Джовани Доменико Касини открива Рея – вторият по големина след Титан...