Федералната агенция по храните и лекарствата в САЩ помоли медиците в страната да следят за подвеждащи реклами на лекарства. Това е поредният опит на агенцията да държи под око маркетинговите ходове на фармацевтичната индустрия, коментира АП.
От институцията призоваха лекарите да съобщават своевременно, ако открият нередност в рекламните послания. По закон фармацевтичните компании в САЩ имат право да рекламират свои лекарства, но това става чрез изричното споменаване не само на ползите, но и възможните рискове, свързани с приемането на даден медикамент.
В момента служители на агенцията следят хиляди реклами, брошури и презентации. При откриването на проблем, от агенцията изпращат предупредително писмо до компанията, производител. Заради огромния обем рекламни материали, тези писма чест се изпращат месеци след като рекламата вече циркулира по комуникационните канали. Понякога дори се случва предупреждението да бъде получено след края на рекламната кампания.
Сега медиците в САЩ ще могат да изпращат своите сигнали за нередни реклами на имейл адрес на агенцията и така значително да помогнат на процедурата.