През първото тримесечие на 2009 година 65% от домакинствата в ЕС са свързани с Интернет, спрямо 60% през същия период на миналата година. През тази година 56% от домакинствата използват високоскоростна връзка, докато през 2008 година броят им е бил 49 на сто. Това показва проучване на "Евростат" относно използването на Интернет в ЕС. Проучването обхваща страните от ЕС, кандидатите за членство, Исландия, Норвегия и Сърбия.
Достъпът до Световната мрежа варира силно в отделните държави от общността - от едва 30% от домакинствата в България, до над 90% от тези в Холандия. Висок процент на свързаността има Люксембург (87% от домакинствата), Швеция (86%), Дания (85%) и Германия (79%). На обратния полюс до нас се нареждат съседките ни Гърция и Румъния, където около 38% от домакинствата са свързани с Интернет.
Най-висок процент на използване на широколентовите връзки има в Швеция - 80% от домакинствата са свързани с мрежата именно чрез тях. Следват Холандия (77%) и Дания (76%).
Данните на "Евростат" показват още, че 73% от европейците на възраст между 16 и 24 години всеки ден използват Интернет. Като цяло около 50% от хората на възраст между 16 и 74 години е в мрежата всекидневно. По тези показатели страната ни се доближава около средните равнища - 63 на сто от младите българи влизат в Интернет всеки ден, същото се отнася и за 31% от хората на възраст между 16 и 74 години. След нас са само румънците (41% младежите и 19% от всички на възраст 16-74 години), гърците (57% спрямо 27%) и ирландците (58% от младежите, спрямо 40%).
Безспорен първенец в ЕС по използване на Интернет са холандците - 90% от младежите и 73 на сто от хората на възраст 16-74 години. Огромна част от младежите в Исландия също ползва Интернет ежедневно - 94%, като същото се отнася и за 82 на сто от населението на възраст между 16 и 74 години.
България изостава сериозно и по отношение на пазаруване онлайн. Средното за ЕС е 37% от хората на възраст 16-74 години. Едва 5% от българите са купили или поръчали нещо чрез Интернет през последните 12 месеца. По този показател можем да си съперничим единствено с Румъния, където само 2% от хората на възраст между 16 и 74 години пазаруват онлайн.
Най-много пазаруват онлайн в ЕС гражданите на Обединеното кралство - 66%. След тях се нареждат Дания (64%) и Швеция и Холандия (63 на сто).