Близо 12% е ръстът, който е достигнал европейският пазар на онлайн реклама. Приходите са за над 30,7 млрд. евро. Това става ясно от проучване на AdEx Benchmark.
Данните показват, че онлайн рекламата постига двуцифрен ръст за пета поредна година.
Според експертите резултатите показват важността на дигиталната реклама за икономиката на Европа.
„Европейската онлайн реклама трябва да е напълно способна да се конкурира със сектора в целия свят“, заяви Таунсенд Фийхан, главен изпълнителен директор на IAB Европа.
Проучването AdEx Benchmark разделя пазара на онлайн реклама на три части: Дисплей реклама; Търсене и Обяви и справочници.
Дисплей рекламата надминава останалите категории с ръст от 15,2%. Приходите от дисплей реклама възлиза на 10,9 млрд. евро.
Търсенето показва растеж от 10,8% и вече има пазарна стойност от 14,7 млрд. евро. Търсенето продължава да е най-големият рекламен формат по отношение на приходите, но отбелязва забавяне на темповете на растеж през последните три години, информира „Труд“.
„Изследването индикира, че дори най-зрелите онлайн пазари в Европа поддържат двуцифрен ръст, което много ясно показва икономическата жизненост на сектора", заяви Даниел Кнап, директор "Изследвания на рекламния пазар" в IHS и автор на доклада.
През 2014 година пазарът на Обяви и справочници отбелязва ръст от 5,8%, генерирайки 4,9 млрд. евро. Пазарът се възползва от подобряването на икономиката, но среща сериозна конкуренция в Paid-for-search и Data-driven Display за рекламните бюджети.
Основен интерес от страна на брандовете ще бъдат мобилната и видео реклама.
Мобилната реклама заема 17,7 на сто от Дисплей пазара.
Онлайн видео рекламата също бележи силен растеж, като вече представлява малко над 15% от Дисплей пазара.
„Запазването на двуцифрен ръст в онлайн рекламата през последните пет години показва непрекъснатото развитие на пазара на онлайн реклама. Двата формата, които задвижват това развитие, са мобилна и видео реклама. А възходът на мобилната и видео реклама е отражение на инвестициите и иновациите в онлайн рекламата, той не е просто реакция на промяна в тенденциите на потребление", казва Елени Мароули от IHS и автор на доклада.