Пазарът на смартфони в Европа е завладян от по-малко известни, но по-евтини брандове.
Водещите компании като Apple и Samsung са изправени пред конкуренция от страна на производители като Motorola, както и по-малко познатите Huawei и Wiko.
Продажбите на китайската компания Huawei са се увеличили с 123% на петте най-големи европейски пазара през последните години, съобщава „Файненшъл таймс“.
Производителят на смартфони Kantar пък държи 3% дял на европейския пазар, като е увеличил с 5% дела си в Германия и Испания.
Френският бранд Wiko продължава да бъде най-предпочитан на местния пазар, но разширява влиянието си и в други европейски страни като Англия.
Специалисти коментират, че потребителите са осъзнали истинската цена на телефоните и се стремят да намерят по-изгодни оферти. Промяната в поведението на купувачите увеличава популярността на марки като Huawei and Wiko, предлагащи конкурентни технологии на по-ниска цена.
Android остава най-добре продаваната операционна система в Европа, с пазарен дял от 72,4%, последван от iOS на Apple с 17,5%.