Българската туристическа индустрия е в критичен момент на преоценка дали може да трансформира бума на туристически пристигания от нискотарифните превозвачи в печеливши решения.
България отчита ръст във всички видове туризъм, но не като резултат от туристическа стратегия, маркетинг и реклама, а главно поради геополитически причини.
Страната ни продължава да бъде сред търсените туристически дестинации на европейския пазар, а интересът към културен и СПА туризъм нараства. От гледна точка на изходящия туризъм, българите все по-често резервират туристически услуги онлайн, но са едва 20 на сто, докато в Европа като цяло процентът надвишава 40.
Променя ли се структурата на туристическата индустрия на ХХI век в сравнение с класическия туризъм на миналия век, благодарение на глобалното увеличение на самолетните пътнически превози? Къде се позиционира дестинация България като профил на предлагане на туристическия продукт и доколко туристическите пристигания изискват повишаване на качеството на комбинираното туристическо предлагане?