Данните от изследване на Националния статистически институт (НСИ) на ИКТ в предприятията показва, че за периода 2004 - 2009 година използването на Интернет от страна на бизнеса се е увеличило с 22.1 процентни пункта. През 2009 г. то достига 83.9%.
Използването на широколентовата връзка нараства с още по-бързи темпове през последните шест години (41.2%). В резултат през 2009 г. 69.6% от предприятията имат високоскоростен Интернет.
Делът на предприятията, които имат уебсайт или интернет страница, плавно се увеличава и през 2009 г. достига 42.5 проценти пункта. С вътрешна мрежа за комуникация, използваща интернет протокол, предназначена само за служители в предприятието, разполагат 40.1% от анкетираните отчетни единици през 2009 година. Екстранет е най-широко разпространен сред големите предприятия с над 250 заети и 36.6% от тях разполагат с такъв вид мрежи.
Броят на българските компании, осъществяващи продажби на своите стоки или услуги по Интернет, се е увеличил двукратно през последните две години.
По този начин през 2009 г. делът на предприятията с интернет достъп, които са осъществили продажби в мрежата, достига 4.2%. Въпреки това електронната търговия в предприятията е все още слабо развита и България е на едно от последните места в ЕС по използване на он-лайн пазарите за покупки през 2009 г. (8.3%).
Като най-сериозни бариери пред осъществяването на електронна търговия, предприятията посочват притеснения за сигурността, свързани с плащането, технически проблеми и недостатъчно търсене от страна на клиентите.