Експерт: Диагнозата на БДЖ е сериозна

02.08.2012 | 10:11
по статията работи: Петър Чернев
Oт Aсоциацията "Приятели на железопътния транспорт" със 17 предложения за подобряване на качеството на ж.п. транспорта
Експерт: Диагнозата на БДЖ е сериозна

Диагнозата на БДЖ е сериозна. Има много неща, които трябва да се решат. Нужен е на първо време стратегически план за действие, който да фиксира в кратки, средносрочни и дългосрочни диапазони какво трябва да се прави. Очевидно е за всички, че не може бързо, но същевременно се налага да се предприемат стъпки, които трябва да се следват. Това каза председателят Научно-техническият съюз по транспорта Красимира Мартинова в предаването "Преди всички" на БНР.

Oт Aсоциацията "Приятели на железопътния транспорт" са подготвили документ от 17 точки с предложения за подобряване на качеството на ж.п. транспорта.

По думите на Мартинова има редица субективни и обективни причини, заради които железопътният транспорт в България е в това състояние. Тя добави, че БДЖ трябва да се ориентира към това какво биха искали да получат клиентите на железопътния транспорт.

"Решението на проблемите в железниците е създаването на по-активни връзки между потребители и ръководство и потребители и железница", каза регионалният координатор на европейската пътническа асоциация Варужан Апелян. Той посочи, че българските пътници нямат асоциации и сдружение, чрез които да контролират железниците.

Държавната субсидия за БДЖ е спряна на 100% от началото на юли занапред. Това съобщи в средата на миналия месец министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски пред журналисти в Министерския съвет, предаде Агенция „Фокус”. Той допълни, че се надява да не се стигне до спирането на услугата "пътнически превози" на БДЖ и изрази увереност, че скоро ще бъде намерено решение на проблема.

Стар необслужван заем от Световната банка е причина за предприетата мярка. По този повод министър Московски обясни: "През 1995 година е теглен заем от Световната банка, а тогава е имало само едно дружество – БДЖ, включващо в себе си и железопътната инфраструктура. Гаранцията тогава е покрита от финансовото министерство с пари от бюджета". Повечето пари реално са ползвани от НКЖИ.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 12.11   680 г. – Започва 6-ият вселенски събор в Константинопол. 1914 г. – Първа световна война: Османската империя обявява война на държавите от Антантата. 1918 г....