Проблемните плащания към доставчиците на услуги са сериозно предизвикателство и както потребителите, така и бизнесът страда от това. Но има един много лесен начин техният брой да бъде значително намален, което ще реши и проблема като цяло. И това ще бъде от полза и на двете страни.
Става въпрос за една превантивна мярка, чийто ефект ще бъде значителен. И това е повишаването на финансовата грамотност на потребителите. Това стана ясно от думите на вицепрезидента на Висшето училище по застраховане и финанси (ВУЗФ) Детелина Смилкова по време на конференцията „Превенция на проблемните плащания в ютилити сектора“, организирана от „Новините Груп“.
Тя подчерта, че това ще бъде най-ефективният начин този сериозен проблем да бъде разрешен. За целта обаче всички заинтересовани и засегнати страни трябва да възприемат тази практика и да се включват в подобни инициативи. Каквито ВУЗФ провежда от години. И то не само сред студентите си, а дори и сред деца в 4-ти клас.
„Нека направим повече такива инициативи, нека сме активни! Ще видите, че след 10 години този проблем вече няма да съществува“, подчерта Смилкова.
Тя отбеляза, че финансовата неграмотност е проблем, срещу който всички трябва да се борят. И начинът е именно като се започне от ранна възраст. От думите й стана ясно, че при провеждане на такива обучителни програми и курсове по-често и от повече институции, децата още от малки ще започнат по-добре да разбират финасите и когато пораснат, вече ще могат много по-лесно да ги управляват и да не допускат грешки.