Значително по-евтина може да излезе почивката по морето след 20 август. Тогава хотелиерите масово свалят цените с около 20%. Според изпълнителния директор на „Слънчев бряг“ АД Златко Димитров обаче тази рекламна стратегия е грешна.
Специалните оферти с по-ниски цени в активния сезон показват, че почиваната база не е пълна. Това пък спъва българския туризъм, смята Димитров. Според него е тревожен фактът, че в разгара на лятото в курорта има незаети хотели.
Сред най-често сочените причини за по-слабия туристически сезон тази година се посочват лошото време, кризите в Израел и Украйна и Световното по футбол. С 30% по-малко израелски туристи се очаква да посетят страната ни, каза председателят на еврейското дружество в Бургас.
„Няма как бедствията, които се случиха – природни, политически и извън страната, да не се отразяват.“, коментира Стоян Маринов, член на УС на Варненската туристическа камара пред БНР.
По думите му всичко зависи от професионализма на хотелиерите. „Тези, които са намерили правилното съотношение – качество – цена, са пълни в момента – за тях сезонът ще бъде прилично успешен. Тези, които не са успели, ще отчетат спадове на нощувки и приходи“, обясни той.