В момента
не е по силите на нито един от операторите у нас да изгради и предложи в национален мащаб и със собствени сили
професионална IP телевизия едновременно със
съпътстващите я подходящи среда и мрежа. Това каза в
специално интервю за Econ.bg изпълнителният директор на телекомуникационната компания
"Вестител БГ" Александър Въгларов. Според него е необходимо всеки оператор да се съсредоточи върху нещата, които прави най-ефективно,
за да може впоследствие с общи усилия IP телевизията да бъде наложена на пазара.
За това е необходимо да бъдат изпълнени няколко условия - наличието на
широколентова абонатна мрежа за достъп, наличието на
атрактивно съдържание и развитието на
интерактивни услуги, търсене на услугата от страна на потребителите, базирано на знанието за нейните предимства, и свободен капитал, който да бъде инвестиран.
Началото на широкото проникване на IP телевизията в страната може да се осъществи
най-рано в края на настоящата година. А истинската IP-телевизия ще стане
масова най-рано
след 2 години, прогнозира Въгларов.
Първоначално
цената на услугата ще бъде близка или равна на цената на традиционните телевизионни пакети, предлагани в момента. След като потребителите бъдат "научени" да използват
допълнителните възможности на системата, ще могат да се въведат допълнителни интерактивни услуги, които ще повишат цената като цяло, счита изпълнителният директор на "Вестител БГ".
В момента
въвеждането на IP телевизията у нас е на експериментално ниво. Има няколко компании, които работят в тази посока -
Iptv.bg, Nettera.tv, Novo.bg, включително и
Vestitel.bg. Според Въгларов обаче с изключение на "Вестител БГ", под една или друга форма всички предлагат интернет-телевизия, а не IP телевизия.
Какви са разликите между IP-телевизията и интернет-телевизията? Защо си струва клиентите да плащат за IP телевизия? Какви допълнителни услуги предлага IP телевизията?
Какъв е броят на абонатите, необходим, за да стартира масовото въвеждане на IP телевизията? Отговорите на тези и други въпроси ще откриете в интервюто, дадено пред Econ.bg, от изпълнителния директор на "Вестител БГ" Александър Въгларов.