За да има професионална IP-телевизия у нас, са нужни съвместните усилия на всички оператори

14.04.2008 | 13:48
по статията работи: Лили Бончева
Истинската IP-телевизия ще стане масова най-рано след 2 години, прогнозира пред Econ.bg Александър Въгларов, изпълнителен директор на "Вестител БГ"
За да има професионална IP-телевизия у нас, са нужни съвместните усилия на всички оператори

В момента не е по силите на нито един от операторите у нас да изгради и предложи в национален мащаб и със собствени сили професионална IP телевизия едновременно със съпътстващите я подходящи среда и мрежа. Това каза в специално интервю за Econ.bg изпълнителният директор на телекомуникационната компания "Вестител БГ" Александър Въгларов. Според него е необходимо всеки оператор да се съсредоточи върху нещата, които прави най-ефективно, за да може впоследствие с общи усилия IP телевизията да бъде наложена на пазара.

За това е необходимо да бъдат изпълнени няколко условия - наличието на широколентова абонатна мрежа за достъп, наличието на атрактивно съдържание и развитието на интерактивни услуги, търсене на услугата от страна на потребителите, базирано на знанието за нейните предимства, и свободен капитал, който да бъде инвестиран.

Началото на широкото проникване
на IP телевизията в страната може да се осъществи най-рано в края на настоящата година. А истинската IP-телевизия ще стане масова най-рано след 2 години, прогнозира Въгларов.

Първоначално цената на услугата ще бъде близка или равна на цената на традиционните телевизионни пакети, предлагани в момента. След като потребителите бъдат "научени" да използват допълнителните възможности на системата, ще могат да се въведат допълнителни интерактивни услуги, които ще повишат цената като цяло, счита изпълнителният директор на "Вестител БГ".

В момента въвеждането на IP телевизията у нас е на експериментално ниво. Има няколко компании, които работят в тази посока - Iptv.bg, Nettera.tv, Novo.bg, включително и Vestitel.bg. Според Въгларов обаче с изключение на "Вестител БГ", под една или друга форма всички предлагат интернет-телевизия, а не IP телевизия.

Какви са разликите между  IP-телевизията и интернет-телевизията? Защо си струва клиентите да плащат за IP телевизия? Какви допълнителни услуги предлага IP телевизията? Какъв е броят на абонатите, необходим, за да стартира масовото въвеждане на IP телевизията? Отговорите на тези и други въпроси ще откриете в интервюто, дадено пред Econ.bg, от изпълнителния директор на "Вестител БГ" Александър Въгларов.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 04.11   1429 г. – Арманяк-бургундска гражданска война: Жана д'Арк освобождава Сен Пиер льо Мутие. 1501 г. – Катерина Арагонска (по-късно първа съпруга на Хенри VIII)...