Близо 4,7 милиона евро са необходими за допълнителните технически решения, с които ще се модернизира градският транспорт в София, съобщи изпълнителният директор на Столичната компания за градски
транспорт Николай Костов. Ще се оборудват 100 места, подобни на банкомати, където гражданите да зареждат електронните си карти за таксуване, предаде БГНЕС.
Промяната започва с електротранспорта - до 1 юли в 450 трамвая и тролейбуса ще заработи системата за електронно таксуване, каза Костов. На първо време се разкриват 16 бюра за издаване на електронни
карти и се монтира софтуерът на чешката фирма "Микроелектроника", която преди три години спечели международния търг. Стойността на доставката е около 3 млн. евро - 2,2 млн. евро подарък от
холандското правителство и доплащане на остатъка от общината.
За допълнителните 4,7 млн. евро все още няма решение дали ще се осигурят чрез банков кредит или по друг начин, обясни директорът на столичния транспорт.
До края на годината в системата ще бъдат обхванати и автобусите. Временно ще се използват паралелно и хартиените билети, но гражданите, които ги предпочитат, ще се качват само от първа врата и ще се
таксуват на момента.
Ще се опитаме да съкратим времето на едновременното действие на старата и новата система, защото се създават неудобства, каза Николай Костов. Той не вижда причини за сериозно поскъпване на
преференциалните карти за възрастните хора и за учениците, но въпросът ще се реши по думите му "справедливо", когато бъдат направени всички разчети.
Картите ще бъдат срочни, примерно месечни, и ще се презареждат след изтичане на този период. От изчисления зависи и въвеждането на зони за електронно таксуване. Столичната компания все още няма точни
разчети кои линии как се натоварват, кои маршрути и участъци са най-използвани, в кои часове и така нататък, обясни директорът.
Гратис пътуванията в електротранспорта на София ще бъдат ограничени максимално с въвеждането на електронната система за таксуване, каза в предаването "Дарик кафе" Николай Костов. Той допълни, че по
улиците ще продължават да се движат около 100 от най-старите автобуси "Икарус", но постепенно ще бъдат подменяни.