Задава се данък върху онлайн продажбите

08.05.2013 | 11:07
по статията работи: Петя Бързилска
23 млрд. долара са пропуснатите ползи за САЩ поради липсата на подобен налог, изчисляват анализатори
Задава се данък върху онлайн продажбите

"Нулевият данък" върху онлайн продажбите в САЩ скоро може да изчезне след приемането в началото на тази седмица от Сената (горната камара на Американския Конгрес) на законопроект за облагане на всички реализирани продажби от интернет гиганти като ритейлърите Amazon и eBay, съобщава АФП.  
 
Преди да влязат в сила, новите правила трябва да бъдат разгледани и от Камарата на представителите (долната камара на Конгреса в САЩ), но вероятно документът ще премине и тази бариера, тъй като до момента преобладават мненията, които го подкрепят.

По този начин съвсем скоро на интернет потребителите вероятно ще им бъде отнета възможността да икономисват от плащането на еквивалента на ДДС при онлайн пазаруванията си.

В различните американски щати е в сила различен местен данък, който варира от 2,9 до 7,5 на сто. В пет от щатите няма пък няма такъв налог.

Според Белия дом новият закон ще изравни условията, при които пазаруват потребителите онлайн и офлайн, но извън този аргумент за равенство особено силен мотив е фактът, че ще бъдат събрани свежи финансови приходи в настоящия тежък икономически период. По изчисления на икономисти от Университета в Тенеси пропуснатите ползи за държавата поради липсата на такъв данък през 2012 г. се равняват на 23 млрд. долара.

Към момента в САЩ се облагат онлайн продажбите само на физическите магазини, които имат и интернет подразделения. Тоест налог не плащат търговците, които нямат физическо присъствие в дадения щат, а само доставят поръчани по интернет стоки на неговите жители.

Занапред данъкът ще варира според местожителството на купувача, като за целата компаниите ще трябва да комуникират с всичките федерални администрации, да свързват софтуерите си за отчитане на продажбите с тези на местните власти, да се отчитат пред тях и да отговарят на евентуални запитвания от тяхна страна.

Законопроектът, логично, среща пълната подкрепа на собствениците на физически  търговски вериги, но парадоксалното е, че онлайн магазините са разединени по въпроса. Докато eBay категорично се противопоставя на промяната, то Amazon реши да я подкрепи. Всъщност тази позиция може да се обясни с това, че онлайн магазинът има намерение да навлезе с физически представителства в много от големите градове, за да започне да предлага доставки за същия ден на поръчката. Тоест компанията така или иначе ще трябва да плаща данък.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 19.04   65 г. – разкрит е "Пизоновия заговор" срещу император Нерон. 548 г. – Тържествено е осветена базиликата Сан Витале в Равена от 27-ия епископ на...