Закриването на една, обединяването на други шест автобусни линии са част от мерките за оптимизация на градския транспорт в София, научи БТА от Столичната община. По други пет автобусни линии броят на обслужващите ги коли ще се увеличи.
Набелязаните мерки предвиждат да се закрие линия номер 16 с маршрут автостанция "Изток" - кв. "Челопечене" - кв. "Ботунец" - "Кремиковци". Когато е била разкрита тази
линия е трябвало да обслужва пътуванията на трудещите се в "Кремиковци", но след
окончателното закриване на комбината, нейното съществуване е ненужно, посочват от Центъра за градска мобилност, които са подготвили мерките.
За да се компенсира закриването на линията и да не се нарушава обслужването на другите селища от маршрута й, към друга линия - номер 117, ще бъде добавен още един автобус, който ще пътува целодневно.
Двете автобусни линии към Аерогара "София" - 84 и 284 ще се обединят в една. Новата линия 84 ще стига до Терминал 1 и до Терминал 2. До момента автобусните линии се обслужваха от "Карат С" и "Столичен автотранспорт", като след обединението ще се обслужват само от частната фирма, а интервал й на движение ще се намали.
Досегашните автобусни линии 58 и 59 ще станат с номер 59, като новият маршрут ще изключи обслужването на гара "Владая", но от новата последна спирка до гарата разстоянието е 500 м.
Досега превозът по линиите се е извършвал съответно от "Карат С" и от "Столичен автотранспорт", а в бъдеще новата линия ще се обслужва от общинското дружество, като ще се намали интервала на движение от и към кв. "Княжево".
Други две линии - 68 и 69 също се обединяват. Така, автобусите по новата линия
номер 69 ще стигат до с. Железница, а в обратна посока - до бул. "Св. Кл. Охридски", за да може пътниците им да имат връзка със столичното метро. Новата линия ще се обслужва от частната
фирма "Карат С". След преброяването на пътуващите в градския транспорт и установеното завишаване на потока от пътници, от Центъра за градска мобилност предлагат да се увеличат колите по автобусните
линии с номера 11, 85, 88, 204 и 604.
Тази седмица стана ясно, че все още се обсъжда вариант за обединяване на маршрутите на линии 76 и 94. Обсъжда се и вариантът колите по линия 76 да се движат само от кв. „Борово" до Орлов мост и обратно.
Ново трамвайно трасе ще свърже столичния квартал „Люлин" и надлез „Надежда". Проектът бе приет миналата седмица от Столичния общински съвет. Трамваят ще се движи по бул. „Панчо Владигеров", ще пресича кръстовищата му с ул. „Арх. Г. Ненов", ул. „Черни дрин", ул. „30019", ул. „Щросмайер" и ще достига до бул. „Скопие".