Експерти от Анализаторския център на руската застрахователна компания "Алфа Страхование" обявиха резултатите от проучване за пазарните и икономическите условия, в които работят компаниите в сферата на управлението на човешките ресурси. Един от основните бизнес рискове в HR-сферата е липсата на квалифицирани кадри. Такова е мнението на почти 69% от респондентите.
Една трета (33%) определят сред основните рискове недостатъчната мотивираност на персонала, слабата система на обучение и отсъствието на практика при планирането на кариерата на сътрудника, съобщава застрахователният портал ИнсмаркетБГ.
Едва четвърт от запитаните (25%) счита, че рисковете, свързани с уволнението на сътрудник, например възможните спорове между компанията и работника, могат да навредят както на имиджа, така и на финансовото положение на работодателя.
Около 15% отбелязват като риск старта на работната кариера на сътрудника (неправилен избор на кандидата, несъвместимост с колектива и др.).
Специалистите от HR-службите посочват още рисковете, свързани с откриването на работно място, например невярно съставен текст за длъжността може да навреди на имиджа на компанията, а некадърен кадровик може да разколебае подходящо кандидат (9%).
Изследване на EY определя като едни от най-сериозните кадрови рискове недостига на критически важни навици в компанията (70%), нарушаването на политики и процедури (59%), управлението чрез приемственост (56%), управлението на потока таланти (52%), разривът между навиците на персонала и потребностите на бизнеса (51%).
По данни на PwC, 79% от CEO определят дефицита на квалифицирани кадри като основен бизнес риск. Поради това все повече компании се стремят да "отгледат" собствен талант, вместо да привличат такъв от компания-конкурент.
Според застрахователи, рисковете в HR-сферата влизат в ТОП-3 на рисковете с висока вероятност от настъпване.