БДЖ не може да бъде изправено на крака, преди да бъде преструктурирано. Това коментира пред БНТ транспортният министър Ивайло Московски. По неговите думи има вариант „Пътнически превози“ да мине към холдингово дружество заедно с Националната компания „Железопътна инфраструктура“. Според министърът това ще позволи европейските средства по ОП „Транспорт“ да бъдат усвоени.
По отношение на състоянието на железопътния транспорт в България Ивайло Московски подчертава, че в момента има девет рискови гари с потенциал за влакови инциденти. Той твърди, че опасните участъци са по линиите Пловдив-Бургас и Пловдив-Свиленград.
Като причина за повишения риск там министърът посочва ремонтните дейности, които текат. Транспортният министър коментира, че екипи на ръководеното от него ведомство ще оценят състоянието на въпросните участъци и при необходимост движението по тях ще бъде спряно.
Ивайло Московски заявява готовността си за подновяване на преговорите за приватизация на БДЖ. Заедно с това той потвърждава, че ще работи за подновяване на пътническите вагони в железниците.