В Агенция „Пътна инфраструктура“ днес бяха отворени офертите за "Определяне на изпълнител за проектиране и строителството на обект: "Северна скоростна тангента от км 0+000 до км 16+540". Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз чрез ОП „Транспорт“ 2007-2013 г., посочват от Агенция "Пътна инфраструктура".
Отворени са следните оферти по реда на тяхното постъпване в деловодството на АПИ:
- Обединение "Д - СМС ДЖВ" - /В него попадат "Доуш Иншаат ве тиджерат" АД и Кооператива Моратори Чиментисти -СМС Ди Равенна/ ;
- Конструксионес Рубау" АД;
- ПОРР БАУ ГмбХ;
- Обединение "Северна скоростна тангента" - /ДЗЗД Пътища, Мостове ЕООД, "ОХЛ ЖС" АД,/;
- Обединение "Салваторе Матарезе АД" и "ИКС Гранди Лавори" /"СалватореМатарезе" АД, "ИКС Гранди Лавори" АД/ ;
- Обединение "Скоростна тангента" - /"Трейс груп холд" АД, "ПИ ЕС АЙ" АД, "Пътно строителна компания СБС" АД, "Джи Пи Груп" ООД/;
- Консорциум "ХПВС-ССТ" - /"Хидрострой" АД, "Пътни строежи Велико Търново" АД, "Пътинженерингстрой" АД, "Пътстрой Бургас" ЕООД, "Водстрой 98" АД/ ;
- Консорциум "Север" - /"Пътстрой 92" АД, "ГБС Инфраструктурно строителство" АД, "Интегрирани пътни системи" АД, "Автомагистрали Черно море" АД/ ;
- Обединение "ФЦЦ Конструкцион – СК 13" - /"ФСС Конструксион" АД, "СК-13 Пътстрой" АД/;
- Съвместно предприятие "Салини - Импреджило"- / Салини СПА, Импреджило СПА/ ;
- Сдружение "Северна тангента 2012 г." - /"ПСТ Холдинг" АД, "ГА 21" АД, Конструксионес Аранс Асинас" АД/.
Новият път ще започва от възела със Софийския околовръстен път при км 0+000, на 1.1 км след разклона за с. Мрамор, 2 км след разклона за бул. "Ломско шосе" и на 3.5 км преди разклона за Нови Искър. Крайната точка ще се намира след бул. „Ботевградско шосе”, в местността „Голямата локва”. С околовръстния път тангентата ще се свързва чрез „пълна детелина”. Пътят ще започва от район "Надежда" и ще завършва в "Панчарево".
В края на миналата година изпълнителният директор на АПИ Лазар Лазаров прогнозира, че северната тангента трябва да е готова през 2015 г. Бъдещият четирилентов скоростен път ще бъде с около 7 км по-къс от съществуващата Северна дъга. От сегашния участък само десетина километра са с магистрален габарит, а останалите са с обикновено двупосочно пътно платно. То е изкърпено и няма дупки, но има много неравности, информира в. „Монитор”.