При огромен интерес премина изложението за магистърски програми и докторантури QS World Grad School Tour*, което се проведе в столичния хотел Шератон. Събитието привлече повече от 1100 посетители, заинтересовани от възможностите за учене в чужбина. *Econ.bg беше медиен партньор на събитието.
На изложението бяха представени близо 20 организации и университети от осем страни по света. Сред тях бяха базираният във Виена, Австрия, Университет Уебстър (Webster University), Хонконгският университет за наука и технологии (Hong Kong University of Science and Technology), Кингс Колидж (King’s College) в Лондон, Великобритания и Университетът “Сейнт Андрюс” (University of St Andrews) в Шотландия.
Посетителите на изложението бяха заинтересовани както от бизнес програми, така и от такива с хуманитарна насоченост. Въпреки че повечето хора искаха да видят възможностите за магистратури в чужбина, много от тях са интересуваха и от докторски степени (Phd.). Такъв е примерът с Иван, който сподели пред Econ.bg, че се интересува от докторска програма по маркетинг, по възможност дистанционно или частично дистанционно обучение. На фона на т. нар. изтичане на мозъци Иван заяви, че няма желание да се установява за постоянно в чужбина, като обясни, че вече има и семейство тук.
От своя страна Любка и Йорданка заявиха, че в чужд университет търсят по-добро образование за „по-добър живот“, като искат да подобрят и знанията си по език.
Българите имат добро ниво на владение на английски език. Това каза за впечатленията си Никола Клетз, мениджър бизнес развитие към компанията за обучение и специализация в чужбина Quacquarelli Symonds (QS), които са организатори на събитието.
По думите му изложения от типа на QS World Grad School Tour са важни за кандидатите, защото на тях са представени висши учебни заведения от повече от една страна. Има както бизнес, така и хуманитарни програми. Заинтересованите могат лично да получат отговор на въпросите, които ги интересуват относно процеса на кандидатстване и самите програми.
С развитието на интернет и социалните медии университетите имат много канали за промотиране на програмите си. Според Клетц обаче наистина е важен човешкия контакт и срещата лице в лице между университетите и кандидатстващите - едно от предимствата на подобен род изложения. По думите му така представителите на учебните заведения могат да се запознаят с местното образование и система за оценяване. За някои от тези университети наистина се плащат значителни суми, така че кандидатите ще могат да разберат от „първа ръка“ къде да отидат и коя точно образователна програма да изберат.