Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) вече е спряла един от четирите търга, обявени от фонд "Републиканска пътна инфраструтура" по оперативна програма "Транспорт", за които преди дни вътрешен
одит на транспортното министерство
откри нарушения. Антимонополният регулатор е отменил избора на старозагорската компания "Пи Ес Ай" за
изпълнител на ремонта и строежа на пътя Кърджали - Маказа.
Обществените поръчки за изпълнители и за надзорници на тази отсечка и участъка от магистрала "Хемус" от гара Яна до Околовръстното шосе на София бяха първите процедури на фонд "Републиканска пътна
инфраструктура" по Оперативна програма "Транспорт". Стойността на двата обекта е около 61 млн. евро.
Припомняме ви, че в петък транспортното министерство официално обяви, че са били открити нарушения при провеждането на четирите процедури и препоръча те да не се финансират. От финансовото
коментираха, че ще бъдат анулирани.
В интервю за в."Дневник", дадено през миналата седмица, министърът на транспорта Петър Мутафчиев за първи път съобщи за откритите нарушения от вътрешния одит на министерството. Днес той уточни, че
тримата министри в управителния съвет на пътния фонд - на финансите, на регионалното развитие и на транспорта, ще вземат решението дали да се обявяват нови търгове. Мутафчиев уточни също, че е
склонен търговете да се проведат отново, за да не се стига до санкции от Европейската комисия заради нарушенията.
От министерството добавиха, че ще бъде отчетено и становището на КЗК. Заради нарушения на методиката, по която се оценяват офертите, КЗК е отменила избора на "Пи Ес Ай", дъщерно дружество на "Трейс
груп". Комисията е сезирана от консорциум "Маказа" с участието на "Автомагистрали Черно море".
В решението на КЗК се казва, че конкурсната комисия на пътния фонд без мотиви е изключила от оценката си шест от осемте асфалтополагащи екипа на консорциум "Маказа", което е намалило неговите
резултати.
Антимонополният орган оценява този факт като подмяна на офертата на участник от страна на комисията. КЗК препоръчва процедурата отново да се върне на етапа на оценка на офертите, която трябва да
отчете техническите им възможности, наличието на собствени асфалтови бази в близост до обекта, обучен персонал и опит в подобни проекти.
В търга участваха общо 7 компании, сред които и контролираният от Васил Божков "Холдинг Пътища".