Комисията за защита на конкуренцията с определение от 2 юли спря разпространението на рекламата на напитката "Узаки Зорбас" във всичките й форми. КЗК задължи "СИС Индустрийс" ООД в еднодневен срок от получаване на уведомлението да преустанови разпространението на рекламата, свързана с гръцката напитка, съобщиха от антимонополния орган.
След като се запозна с различните начини за реклама на напитката, КЗК установи, че цялостното впечатление, което те създават, насочва към популярното и в България гръцко питие узо. Подведени от рекламното послание, в което сюжетът е изграден изцяло върху елементи от гръцката култура, език и самобитност, потребителите биха закупили напитката "Узаки Зорбас" с впечатлението, че купуват разновидност на гръцката напитка узо.
Комисията счита, че създаването на погрешно впечатление у потребителите, което може да доведе до пренасочване на тяхното търсене в резултат на създадената заблуда, води до увреждане и на интересите на конкурентите на българския пазар, които произвеждат известната българска анасонова напитка мастика, както и на търговците, които внасят и продават на българския пазар различни марки узо.
Временната мярка се налага до произнасяне на Комисията с окончателно решение по преписката.