Един от основните критерии при избора на продукти е цената, затова е важно потребителите да обръщат внимание на обозначаването й, както при предлагането на стоки в промоция, така и при продажбата им на редовни цени. Това съветат експерти от Комисията за защита на потребителите (КЗП) по отношение на пазаруването в хранителни магазини.
Преди всичко следва да се уверим, че посочената цена се отнася за продукта, който ни интересува. Тя трябва да е поставена на видно място в непосредствена близост до него. Освен това е задължително да включва всички данъци и такси, да е ясно и четливо изписана и да не въвежда в заблуждение, отбелязват от КЗП.
В случай, че сме се спрели на стока, чиято продажна цена е съставена от отделни елементи със съответни продажни цени, сборът от продажните цени трябва да бъде изписан ясно и точно като крайна цена. Когато пазаруваме опаковани стоки, цената за количеството и цената за единица мярка следва да бъдат поставени върху опаковката.
В случай че това не е възможно, то тогава – в непосредствена близост до стоката. Това изискване към търговците дава възможност да бъдат сравнявани директно цените за килограм на различните продукти от един и същи вид и да бъде направен избор, без нужда от пресмятане.
При продажба на стоки, предлагани в обща опаковка, следва да се поинтересуваме за сборната цена, която търговецът има задължение да посочи, съветват от комисията.
При стоките, които се продават в насипно състояние, следва да е посочена само цената за единица мярка. За да направим най-добрия избор за, е добре да вземем предвид не само цената на стоката, но и информацията за нейния производител и съществените й характеристики. Експертите препоръчват да обърнем внимание и на срока на годност, както и условията за съхранението ѝ.