Комисията за защита на потребителите (КЗП) е сред най-активните органи за опазване на сигурността на пазаруващите в Европейския съюз, коментира председателят на комисията Димитър Маргаритов пред в. „Новинар“. „Следим безопасността на продуктите, което е особено важно, тъй като много често става дума за детски стоки. По това направление извършваме около 3500 проверки годишно и установяваме доста стоки с проблеми. Тогава предприемаме незабавни действия по изтеглянето им от пазара или недопускане те да бъдат продавани, ако сме ги заловили още при вноса. Работим координирано и с останалите европейски държави. Има общоевропейска система за така наречено ранно оповестяване за опасни стоки и сме на едно от водещите места в целия ЕС по нотификация на опасни стоки”, посочи още той.
Според Маргаритов високите намаления на цените са подвеждаща информация, ако търговецът не е продавал стоката на старата цена в продължение на поне един месец. От комисията са разкрили случаи, при които цената на някои стоки бива завишавана дни преди да бъде обявена промоцията. Други обекти пускат рекламни брошури на стоки с намаление, които никога не са зареждали, допълва още той, като припомни, че когато потребителите пазаруват стоки на промоционална цена, те все пак има същите права, както и когато потребяват блага, които не са на промоция.
Председателят на Комисията за защита на потребителите е на мнение, че понякога промоционалните пакети, включващи две стоки на цената на една, може да излязат на пазаруващите по-изгодно от друг търговски обект, където се продават поотделно.
От комисията ще продължават с интензивните проверки и по празниците. Те бяха засилени още покрай студентския празник 8-ми декември, а около Коледа и Нова година екипи на Комисията за защита на потребителите ще дежурят за клиентски сигнали. Освен това КЗП за пръв път тази година разкрива пунктове в зимните курорти, където потребителите могат да подават сигнали на място.