Комисията за защита на потребителите (КЗП) санкционира с 15 хил. лв. веригата магазини „Технополис“ заради установена нелоялна практика. Става въпрос за неточности при представянето на условията на кампания, която позволява клиентите на фирмата да получават застраховка срещу кражба на закупените от тях стоки. Така потребителите не са наясно с пълните изисквания за получаването на такава защита и не могат да я получат.
Клиентите на веригата разбират за кампанията „Защита срещу кражба за две години“ от стикери, залепени до стоката. В информацията върху тях обаче не пише, че за да се възползва от застраховката, клиентът трябва в едномесечен срок след покупката да направи регистрация в сайта на производителя на продукта, а в случай на кражба може да подаде заявление за подмяна само на точно определени електронна поща или телефон на производителя.
Комисията е стартирала проверката на „Технополис“, след като е получила жалба от потребител, на който компанията е отказала да изплати обезщетение, тъй като не се е регистрирал в сайта в едномесечен срок. Той обаче не е бил запознат с това изискване.
По време на инспекцията от КЗП са установили, че подобна информация липсва и върху опаковката на продуктите, в гаранционната карта и ръководството им за експлоатация, а също и на стенда, на който са изложени въпросните стоки.